۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۳۶
کد خبر: 85409460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارغوان، آیین بزرگداشت "خداداد ابراهیمی" برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۳۶
کد خبر: 85409460
ارغوان، آیین بزرگداشت "خداداد ابراهیمی" برگزار شد

ایلام - ایرنا - آیین تکریم و بزرگداشت "خداداد ابراهیمی" روزنامه‌نگار و نویسنده فرهیخته ایلامی با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی و هنری ایلام با عنوان ارغوان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام شامگاه سه‌شنبه در این آیین اظهار کرد: ادای دین ما به بزرگانی است که خود را فدای جامعه کردند و در هر حوزه‌ای مؤثر بودند.

"محمدسبحان حسنی" اظهار کرد: تنها کسی که از خود، نفس خود و خودخواهی خود عبور کند، می‌تواند صاحب نامی و نشانی شود که استاد ابراهیمی دارای چنین شخصیتی است.

وی یادآور شد: کسی که از نفس خود عبور می‌کند، همه وجود خود را برای دیگران می‌خواهد و چنانچه این تفکر بر تمام وجود شخص غلبه کرد و سایه انداخت به‌طور قطع می‌تواند یک عنصر بسیار مهم در جامعه باشد و در چنین روزی از وی قدردانی خواهد شد.

وی ابراز کرد: بی گمان صداقت، اخلاق‌مداری، مردم‌داری، ایثار و گذشت از ارزش‌هایی هستند که انسان را ارزشمند می‌کنند و داشتن این ویژگی‌ها باعث شده است که خداداد ابراهیمی در قلب مردم جا باز کند و خانه او قلب مردم شود.

حسنی خاطرنشان کرد: خداداد ابراهیمی یک معلم فرهیخته و یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای و توانمند است که سال‌های سال مطالبه‌گری چارچوب‌دار کردند، که در دل و راس این چارچوب‌ها، اخلاق و اخلاق‌مداری و حرمت نگه داشتن‌ها بسیار مهم است. هر نوع مطالبه‌گری با هر نوع ادبیاتی مطالبه‌گری نیست، بنابراین از این بزرگان باید یاد بگیرم معلم بودن، رسانه بودن، مطالبه‌گری و نقد باید چگونه باشد. باید آثار این بزرگان را مطالعه و در زندگی آنان تحقیق و با آن‌ها هم‌صحبت شویم که رمز موفقیت آن‌ها چه بوده است که به این جایگاه رسیده‌اند.

آیین بزرگداشت "خداداد ابراهیمی"روزنامه نگار و نویسنده برجسته ایلامی برگزار شد

وی اضافه کرد: همان‌ گونه که گذشتگان و پیشینیان ما برای ساختن این فرهنگ و تمدن کوشش و کار و تلاش کردند و مثل شمع سوختند تا به دیگران روشنایی دهند و از این فرهنگ و تمدن پاسداری کردند تا به دست ما برسد، امروز امثال ابراهیمی‌ها در پاسداری از فرهنگ و تمدن و پیشینه غنی که به آن افتخار می‌کنیم و نیز در نوسازی، زیباسازی و زیباتر کردن این فرهنگ و تمدن و ساختن‌ها و رویش‌های جدید نقش‌ داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم در این آیین اظهار کرد: "ارغوان" ویژه‌برنامه نکوداشت بزرگان، پیشکسوتان و مفاخر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان است که هر ساله به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

"علی هوشمند" گفت:این ویژه برنامه بابزرگداشت استاد ظاهر سارایی آغاز شده و در سال ۱۴٠۱ نیز این ویژه برنامه به تجلیل از استاد پیمان سادات نژاد و استاد علی‌اشرف صندوق‌آبادی اختصاص یافت و ما در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بنا را بر برگزاری دو ویژه برنامه ارغوان در طی سال و در راستای بزرگداشت مفاخر حوزه فرهنگ هنر و رسانه استان گذاشتیم.

وی با اشاره به بزرگداشت استاد همایون همتی از مفاخر استان در طی سال جاری گفت: این ویژه برنامه نیز به تجلیل از استاد خداداد ابراهیمی روزنامه نگار و نویسنده ارزشمند ایلامی اختصاص یافت که مجموعه‌ای از اولین‌ها را در کارنامه‌ خود دارد.

آیین بزرگداشت "خداداد ابراهیمی"روزنامه نگار و نویسنده برجسته ایلامی برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه سخنان خود از استاد خداداد ابراهیمی به عنوان یک معلم نمونه یاد کرد که در حوزه ترجمه ورود جدی داشتند و دو دوره ریاست خانه مطبوعات را نیز به عهده داشتند.

ظاهر سارایی نویسنده و شاعر ایلامی در این آیین، با بیان یانکه ابراهیمی یک چهره فعال اجتماعی است، اظهار کرد: ما هر دو معلم زبان و ادبیات فارسی بودیم و ابراهیمی تدریس زبان عربی هم داشت و این تقدم فضل ایشان بر ما بود.

وی افزود: وجه غالب ایشان وجه رسانه است و وجه دیگر استاد که کمتر مورد توجه است، وجه ادبی است و چهره داستان نویسی ابراهیمی نیز چهره بارزی است.

سارایی ابراز کرد: ابراهیمی اولین چهره برجسته و شاخص حوزه داستان نویسی است و چندین کتاب هم در این زمینه دارند و اگر بیشتر به داستان نویسی می‌پرداخت، در ردیف چهره‌های برجسته داستان‌نویسی کشور قرار می‌گرفت، اما ایشان معلمی را بر هر وجه دیگری ترجیح دادند.

این نویسنده و شاعر ایلامی یادآور شد: قلم و نثر ایشان، نثری فاخر و برازنده‌ است و در نثر ایشان نشانه‌هایی از چابکی و در عین حال فخامت نیز وجود دارد.

سومین برنامه "ارغوان" ویژه نکوداشت مفاخر استان ایلام به پاس چندین دهه فعالیت ستاره سپهر فرهنگ و هنر استان، استاد خداداد ابراهیمی با حضور و همراهی پرشور مسئولان دستگاه های اجرایی و مردم فرهمند و فرهنگ دوست ایلام برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha