معاون شهردار: تهران رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد/۶۰ درصد سد معبر توسط واحدهای صنفی

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از نهایی شدن طرح تک رنگ و انتخاب پنج رنگ اصلی جهت رنگ آمیزی معابر و سایر اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نظری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم درختکاری در جمع خبرنگاران گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران با انجام نظرسنجی و استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه، کار علمی گسترده‌ای را در این خصوص انجام داد و در نهایت پنج رنگ سبز، خاکستری، سفید، فیروزه‌ای و زرد به عنوان تم رنگ فضاهای شهری پایتخت به تصویب و تایید رسید.

وی افزود: اجرای تم رنگ در پایتخت منجر به ایجاد محیط‌های شاد در منظر شهری برای حضور شهروندان عزیز خواهد شد بنابر این در یک فرایند تدریجی المان‌های شهری، مبلمان شهری، علایم ترافیکی و پل‌های عابر بر اساس تم رنگ تعیین شده رنگ‌آمیزی خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۴۰۰ اثر تخم مرغ رنگی توسط ۲۵۰ هنرمند صحنه‌های دیدنی در سطح شهر تهران خلق شده است، ادامه داد: امسال طرح استقبال از بهار با ماه مبارک رمضان توامان شده و همپوشانی معناداری خواهد داشت.

نظری گفت: آذین بندی معابر، سفره هفت سین هرساله از دیگر اقدامات شهرداری تهران است، جمع آوری و حمل پسماندهای حجیم در شهر، سازمان بوستان‌ها که همیشه قرار بود پیام آور اصلی بهار باشد گل آرایی معابر فرش گل و کاشت لاله را در دستور کار دارد و امسال طرح گیلاس گل مدنظر قرار گرفت تا زیبایی خاصی به میادین شهر بدهد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف ما توزیع نهال را داریم، توصیه کردیم در ورودی‌های منتخب، میادین، بزرگراه های شهر مشخص شده تا طرح استقبال از بهار انجام شود.

وی به فعالیت سازمان بوستان‌ها اشاره و از ۱۵ محور فعالیت در آن خبر داد و افزود: ۱۰ بازار میوه و تره بار نیز قرار است افتتاح شود و سازمان بهشت زهرا علاوه هم بر اجرای فرش گل، برنامه سال تحویل را دارد.

معاون شهردار تهران در خصوص فعالیت سازمان آتش نشانی در طرح استقبال نوروز نیز گفت: شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران هم چهار محور و شرکت حریم‌بان و شهربان هم در پنج محور فعالیت دارند.

به گفته وی، همچنین در حوزه محیط زیست، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران سه محور فعالیت و سازمان زیباسازی هم در ۱۵ محور در طرح اسقبال از بهار فعالیت خواهند کرد.

وی در خصوص اقدامات سازمان مدیریت پسماند نیز ادامه داد: جمع‌آوری پسماندهای حجیم از برنامه‌های ویژه این سازمان برای استقبال از بهار است و سازمان بوستان‌ها نیز که پیام‌ آور اصلی بهار در شهر تهران قلمداد می‌شود گل‌آرایی معابر، فروش گل، کاشت لاله‌ها را برعهده دارد و امسال نیز نوآوری‌های ویژه‌ای را در شهر تهران به همراه توزیع نهال درب منازل شهروندان دنبال می‌کند.

نظری افزود: سازمان بهشت زهرا (س) علاوه بر کاشت درخت و درخچه موضوع خدمت‌رسانی به شهروندانی که برای پنجشنبه آخر سال و زیارت قبور بهشت زهرا (س) حاضر می‌شوند را دنبال می‌کند و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در چهار محور ساماندهی و انضباط شهری را در معابر شهر تهران را دنبال خواهد کرد.

۶۰ درصد سد معبر در تهران مربوط به واحدهای صنفی است

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران نیز گفت: بیش از ۶۰ درصد سد معبر در تهران به واحدهای صنفی باز می‌گردد البته در بین دستفروشان افرادی هستند که نیاز به توجه دارند.

سعید بیگی افزود: ۲۰ نقطه بحرانی دستفروشی در سطح شهر داشتیم که ۱۲ مورد رفع شد.

وی تاکید کرد: در موضوع ساماندهی دستفروش‌ها و بساط گستران چند بازار جدید در مناطقی که بیشترین ازدحام را داشته از جمله تجریش، شوش و صابونیان ایجاد شده که تاثیر بسزایی در سد معبر و هچنین کسب و کار دستفروشان واقعی داشته است.

بیگی ادامه داد: برای اولین بار مشاغل سیار بر روی درگاه ملی مجوز قرار گرفتند و چند نفر هم به صورت آزمایشی در آن ثبت نام کردند این طرح باید به صورت ملی توسط اصحاب رسانه پیگیری شود و در همه شهرها انجام شود، فضای کار دستفروشی لازم است که کامل و تمامی جهات آن تبیین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha