۱۸ بازرس استاندارد بازار شب عید خراسان شمالی را نظارت می‌کنند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: نظارت و بازرسی بر کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری در بازار استان به وسیله ۱۸ بازرس در حال انجام است. 

محمد خوران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح عیدانه استاندارد استان از امروز آغاز شده و تا نیمه فروردین ماه سال آتی ادامه دارد و در آن ۶ گروه بازرسی سه نفره بر بازار نظارت دارند.

وی افزود: این طرح با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی اجرا و در آن نظارت دقیق و مستمر بر کالاها، خدمات، هتل ها، مراکز تفریحی و خدماتی انجام می شود.

خوران بیان کرد: نظارت های استاندارد بر بازار در طول سال انجام می شود اما نظارت‌ها در آستانه نوروز تشدید شده است و در این بازرسی‌ها، کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری کنترل مضاعف شده و در صورت وجود و توزیع کالاهای بدون پروانه استاندارد و پایین‌تر از حد کیفیت، خدمات فاقد ایمنی و استاندارد، برابر قوانین رسیدگی و برخورد خواهد شد.

وی افزود: هتل، هتل آپارتمان ها، زائر سراها، فرودگاه و پایانه های مسافری، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز تفریحی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی‌ها و مراکز شیرینی و آجیل هم مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تاکید کرد: مصرف کنندگان می توانند برای بررسی اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه. استاندارد آگاه شوند.

نظارت مضاعف بر صحت عملکرد وسائل توزین

خوران در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح نظارت مضاعف بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی خبر داد و گفت: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز از ۲۲ اسفندماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همچنین فرارسیدن سال جدید و پیش‌ بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار بویژه بازار مواد غذایی تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در داد وستد عمومی ضروری است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: این اقدام با هدف صیانت از حقوق مردم در بخش تولید، توزیع و مصرف اجرا می شود.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارایه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha