۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85409823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی روستاهای خواف تخصیص یافت

خواف- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت:‌ ۶۰ میلیارد ریال امسال برای رفع تنش آبی مناطق روستایی بخش "جلگه زوزن" این شهرستان خراسان رضوی تخصیص یافت.

محسن چهکندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ با صرف این میزان اعتبار، طرحهای آبرسانی با همکاری قرارگاه ثامن الائمه (ع) سپاه در روستاهای "مهرآباد، بنیاباد، ده‌خطیب، کالشور و چاه مطار" بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد:‌ با صرف اعتبار فوق اصلاح و مهندسی مجدد یک حلقه چاه، ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۹ هزار متر خط انتقال با لوله ۱۶۰ میلی متری به منظور تامین کسری آب شرب در حال اجرا است و با اجرای آنها کسری آب این روستاها رفع می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه طرح فوق با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است،‌ تصریح کرد:‌ با اجرای این طرح آبرسانی و افزایش توان تولید آب این روستاها از ۱۲ لیتر بر ثانیه فعلی به ۲۵ لیتر برثانیه، مشکلات تامین آب سه هزار و ۹۶۰ مشترک روستایی برطرف خواهد شد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک آب در شهرستان خواف خراسان رضوی، ۳۰ هزار مشترک شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha