۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۰۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85410173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

اصفهان - ایرنا - معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان از رشد ۱۳ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در این کلانشهر نسبت به سال قبل خبر داد.

وحید مهدویان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد پروانه ساختمانی صادر شده در ۱۱ ماه امسال این شهر را سه هزار و ۲۸۴ فقره اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی دارد.

وی درباره دلیل افزایش افزایش تقاضا در این حوزه ادامه داد: بازنگری در محدودیت‌ها، ارائه مشوق‌ها و طرح‌های بالادستی سبب تشویق مردم به اخذ پروانه ساختمانی و رونق احداث بنا شده است.

مهدویان اضافه کرد: افزایش صدور پروانه و کاهش مدت زمان صدور آن به ویژه در بافت‌های فرسوده در مناطق پانزده گانه از برنامه‌های شهرداری در این دوره است که بر اثر این سیاست ها تا حدودی شاهد خروج از رکود احداث بنا هستیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات شهرسازی در ایام پایانی سال با هدف تسریع امور در حوزه‌های مختلف مورد بازبینی قرار گرفته است، گفت: به منظور کاهش زمان انتظار بازدید، ضمن اولویت بخشی به درخواست‌های پروانه ساختمانی، حداکثر زمان انتظار بازدید ۴۸ ساعت خواهد بود و در صورت لزوم بازدیدها بعد از ساعات اداری نیز ادامه می‌یابد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هرگونه چرخش پرونده و امضا فیزیکی حذف و اقدامات به صورت الکترونیکی و در همان روز انجام می شود، پرداخت هزینه برای درخواست‌های پروانه ساختمان بر اساس قابلیت کنترل ضوابط هوشمند در سامانه «سرا ۱۰» و بدون نقشه معماری به صورت بر خط (آنلاین) خواهد بود و در همان روز تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان دارای ۱۵ منطقه شهرداری و بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است.

۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان و پس از آن شهرهای کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.

هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۷۸۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در استان اصفهان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha