۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85410258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۱ واحد اقامتی در خراسان جنوبی پذیرای مسافران است

بیرجند - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: عید نوروز و ماه رمضان، ۱۴۱ واحد اقامتی در استان پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران خواهد بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی روز چهارشنبه در جلسه کمیته خدمات اسکان و رفاه استان افزود: این واحدها شامل ۱۵ مهمانپذیر، ۱۰ هتل، ۶ خانه مسافر، ۸۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۴ کمپ، اردوگاه و مجتمع است.

وی مجموع اتاق‌های اقامتی استان را ۹۸۱ مورد با ۲ هزار و ۹۴۵ تخت‌ و کف‌خواب اعلام کرد و گفت: به ‌منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی ادامه داد: هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش ‌و پرورش در تمامی شهرستان‌ها در نوروز فعال هستند.

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر ۴۱ امامزاده، ۱۳ پایگاه اسکان آموزش و پرورش شامل ۱۲۳ مدرسه با ۸۶۰ کلاس درس و ۳۰۴ نفر عوامل اجرایی فعال آموزش و پرورش در نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح استان فعال می‌شوند.

عربی از برپایی ۴۰ کمپ اسکان موقت توسط شهرداری با ظرفیت پذیرش ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در روز خبر داد و گفت: همچنین هشت مجتمع بین راهی، برپایی پویش‌هایی از قبیل پویش نان رایگان، افطاری ساده، چایخانه حضرت توسط آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌هاست.

۱۳۷ واحد اقامتی در خراسان جنوبی پذیرای مسافران است

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: این جلسه با هدف بهسازی، آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آن و ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته‌ها برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران برگزار شد.

وی ادامه داد: باید تمامی اطلاعات ظرفیت‌های اسکان شامل نشانی، تلفن، مدیریت، وضعیت پذیرش و دیگر اطلاعات مورد نیاز مسافران کامل و به‌ روز باشد و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.

عربی گفت: با توجه به اینکه ارزیابی و کنترل سطح خدمات ارائه ‌شده به گردشگران در طول سال از اولویت‌های مهم این اداره‌ کل است، با نظارت مستمر بازرسان استان و رعایت ضوابط و مقررات و ارتقای سطح ارائه خدمات در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری، امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کرده و سفر خوبی را برای آنان فراهم کنیم.

وی افزود: صفحه اختصاصی ستاد سفر استان به نشانی https://sk.mcth.ir/safar طراحی شده که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.

این مقام مسئول از اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه استان خواست اطلاعات مورد نیاز مسافران و گردشگران مربوط به کمیته خود را برای بارگذاری در این سایت به روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی تحویل دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha