مقام بلندپایه مقاومت فلسطین: اسرائیل در مذاکرات قاهره، تمایلی به خروج از غزه نشان نمی دهد

تهران- ایرنا- یک مقام بلندپایه در گروه‌های مقاومت فلسطین امروز (چهارشنبه) از کارشکنی رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات قاهره و عدم تمایل آن برای خروج از نوار غزه پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، این مقام بلندپایه مقاومت فلسطین که حاضر به افشای نام و هویت خود نشده است به شبکه «المیادین»، گفت: هدف از مذاکرات مداوم ما در قاهره، دستیابی به توافقی است که به آتش‌بس، بازگشت آوارگان، عقب‌نشینی دشمن از این باریکه و تامین نیازهای اهالی آن است.

وی افزود: رژیم اشغالگر تا به این لحظه هیچ‌گونه موضع مثبتی در ارتباط با توقف جنگ از خود نشان نداده است و قصد ندارد از نوار غزه خارج شود.

این منبع ادامه داد: رژیم اشغالگر مساله بازگشت آوارگان را در مذاکرات گنجانده و می‌خواهد جزییات آن به‌ صورت تدریجی مورد بررسی قرار بگید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که طی روزهای اخیر دور جدیدی از مذاکرات باهدف دستیابی به توافق آتش‌بس پیش از ماه مبارک رمضان در قاهره آغاز شده است.

هیات جنبش حماس پس از سه روز مذاکره، دیروز (سه‌شنبه) قاهره را ترک کرد و قرار است که امروز هیات رژیم صهیونیستی وارد قاهره شود تا در جریان پیشنهادات ارایه شده از سوی جنبش حماس قرار بگیرد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر دوشنبه‌شب در این باره گفته بود که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس هنوز به مرحله توافق برای برقراری آتش‌بس نرسیده است.

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه ادامه وضعیت کنونی در غزه می‌تواند به گسترش دامنه درگیری منجر شود، گفت: قاهره با قطر تلاش می‌کنند به آتش‌بس جزیی دست پیدا کنند که منجر به آتش‌بس کامل و آزادی اسرا شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را ازسرگرفت. این رژیم برای جبران شکست اطلاعاتی - نظامی خود در عملیات طوفان الاقصی و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha