تسریع در رأی‌گیری با احراز هویت الکترونیکی/دولت در انتخابات بی‌طرف بود

تهران- ایرنا-رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان را موجب تسریع در فرایند رأی‌گیری دانست و با اشاره به عدم دخالت دولت در انتخابات، گفت: شاهد لیستهای متعدد در انتخابات ۱۱ اسفند بودیم اما دولت در هیچ موردی ورود نداشت و از هیچ لیستی حمایت نکرد و فقط مجری انتخابات بود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، یکی از ویژگیهای مهم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را الکترونیکی شدن احراز هویت رأی دهندگان در شعب اخذ رأی دانست و گفت: با احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان، مُهر زدن به شناسنامه‌ها و اقداماتی از این دست حذف شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان باعث تسریع در فرایند رأی‌گیری انتخابات شد و از ایجاد صف‌های طولانی در شعب اخذ رأی جلوگیری کرد. الکترونیکی شدن احراز هویت رأی دهندگان در شعب اخذ رأی موضوعی بود که در قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شده بود و دولت به خوبی آن را اجرا کرد.

جوکار تاکید کرد: در بحث تبلیغات انتخاباتی نامزدها در قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی یک شورای نظارتی برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه پیش بینی شده بود با تشکیل این شورا و اقداماتی که برای جلوگیری از تخلفات در حوزه تبلیغات انتخاباتی انجام شد، شاهد کاهش محسوس تخلفات تبلیغاتی بودیم.

وی اضافه کرد: در بحث تأمین امنیت انتخابات نیروهای انتظامی و امنیتی زحمات زیادی کشیدند و انتخابات این دوره در فضایی امن و با آرامش کامل برگزار شد. در انتخابات دوره‌های قبل مواردی از درگیری و تیراندازی در روز انتخابات گزارش شده بود اما در این دوره انتخابات در فضایی کاملا آرام برگزار شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در این دوره شاهد تعدد لیستهای انتخاباتی بودیم اما در هیچ مورد از این لیستها دولت ورودی نداشت و از هیچ لیستی حمایت نکرد و فقط مجری انتخابات بود.

جوکار افزود: کمیسیون شوراها بنا دارد تا جلسه ای را با دستور کار انتخابات برگزار و اطلاعات دقیقتر را طی گزارشی از وزارت کشور اخذ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha