۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85410621
T T
۲۶ نفر

برچسب‌ها

ارمنستان نیروهای حافظ صلح روسی را اخراج کرد

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبر: 85410621
ارمنستان نیروهای حافظ صلح روسی را اخراج کرد

تهران-ایرنا- ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که در ابلاغیه‌ای رسمی خواستار اخراج نیروهای حافظ صلح روسی ساکن در این کشور شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مسکو تایمز، ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که به طور رسمی از روسیه خواسته است تا نیروهای نظامی خود را از فرودگاه ایروان خارج کند.

آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان به خبرنگاران گفت: ارمنستان موضع روشنی در این زمینه دارد و در نامه ای رسمی این موضوع را به روسیه اطلاع داده است.

بر اساس قراردادی که در سال ۱۹۹۲ با ارمنستان امضا شد، روسیه چندین یگان گارد مرزی را در نقاط مختلف کشور ارمنستان از جمله در فرودگاه زوارتنوتس ایروان، مستقر کرده است.

از زمان شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ و تسلط نیروهای جمهوری آذربایجان بر بخش‌های وسیعی از این منطقه، روابط مسکو و ایروان تیره شد. مقامات ارمنستان می‌گویند نیروهای حافظ صلح روسیه در این جنگ مداخله نکردند.

هفته گذشته، رئیس پارلمان ارمنستان خواستار خروج مرزبانان روسی از فرودگاه زوارتنوتس شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت: هیچ کس درباره اخراج مرزبانان روسی از طریق مجاری رسمی به ما موضوعی را ابلاغ نکرده است.

این اقدام دولت ارمنستان برای خروج مرزبانان روسی در حالی صورت گرفته که این کشور هفته گذشته مشارکت خود را در سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری مسکو (CSTO) به حالت تعلیق درآورد.

ایروان نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی را در پایان سال گذشته تحریم کرد و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت کشورش معتقد است که سازمان پیمان امنیت جمعی به اهداف خود در قبال ارمنستان در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دست نیافته است.

وی همچنین مسکو را متهم کرد که یک کمپین تبلیغاتی علیه کشورش به راه انداخته است.

۲۶ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha