بیش از ۲۷ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد _ ایرنا_ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۷ هزار و ۵۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی در این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس بیک‌بکان شامگاه چهارشنبه درخصوص آخرین وضعیت توزیع کودهای شیمیایی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این میزان ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن کودهای شیمیایی ازته، ۴۶۰۰ تن کودهای شیمیایی فسفاته و ۳۴۵۰ تن کودهای پتاسه بوده است.
وی افزود: توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان و باغداران چهارمحال و بختیاری از طریق سامانه پایش کود است که برای تمامی محصولات و افراد به‌طور یکسان و الکترونیکی توزیع می‌شود.
بیک‌بکان تصریح کرد: برای تأمین کودهای فسفاته و پتاسه هیچ کمبودی در چهارمحال و بختیاری نداریم و همچنان موجودی داریم اما برای کودهای ازته به‌علت قطعی گاز پتروشیمی لردگان از ۱۰ دی‌ماه سال‌جاری تا ۱۵ اسفندماه جاری با کمبود مواجه شده‌ایم که بخشی از آن از پتروشیمی‌های دیگر کشور تامین شده است.
وی یادآور شد: در نیمه دوم سال‌جاری ۷۰ هزار و ۲۰۰ حواله الکترونیکی بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شده که البته در کل سال بیش از ۱۴۵ حواله بوده است.
به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال استان به بخش کشاورزی وابسته است که از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.
هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha