۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85410803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران خراسان شمالی ۱۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: مردم مومن و نیکوکار این استان امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

محمد اسماعیل حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیکوکاران استان امسال ۲۱۲ زندانی جرایم غیرعمد آزاد کردند که از این تعداد ۲۰۵ نفر مرد و هفت نفر زن بودند.

وی افزود: این زندانیان یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که به دلیل ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها تحمل حبس می کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی تصریح کرد: از مجموع کل بدهی زندانیان جرایم غیرعمد که به علت ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها به سر می بردند ۵۴۰ میلیارد ریال معادل حدود ۵۰ درصد آن توسط شکات بخشیده شد و مابقی بدهی ها نیز شامل آورده زندانیان ، ارایه تسهیلات و پذیرش اعسار بوده است.

وی تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

۱۳۰ زندانی در انتظار خیران

حاتمی در بخش دیگری از سخنانش به ۱۳۰ زندانی که اینک در زندان های این استان به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه تحمل حبس می کنند افزود: از مجموع این تعداد سه نفر زن و مابقی مرد هستند و در مجموع ۸۴۰ میلیارد ریال نیز بدهی دارند که در انتظار کمک و حمایت خیران هستند.

حاتمی گفت: خیران این استان در هفته احسان و نیکوکاری ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تهیه بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند کمک کردند.

وی اظهار کرد: خیران این استان به مناسب ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و هفته احسان و نیکوکاری بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمندی که سرپرستان آنان در زندان ها تحمل حبس می کنند تهیه کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی افزود: ۴۵ بسته معیشتی به ارزش ۳۳۰ میلیون ریال در بین خانواده های نیازمند زندانیان شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین توزیع شد.

وی تصریح کرد: همچنین خیران در این هفته ۲ زندانی جرایم غیرعمد که ۱۷۰ میلیون ریال بدهی داشتند را از زندان آزاد کردند.

ستاد دیه خراسان شمالی هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان با کمک خیران برگزار می کند که منجر به‌آزادی تعدادی زیادی از زندانیان جرایم غیر عمد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha