۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85410818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۴ هزار تن کود کشاورزی در استان بوشهر توزیع شد

بوشهر- ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهرگفت: این شرکت در سالجاری در راستای تامین امنیت غذایی ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای  در بین کشاورزان توزیع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " خسرو عمرانی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کودهای توزیع شده شامل ۱۸هزار و ۱۰۰ تن کود ازته، سه هزار و ۷۰۰ تن تن فسفاته و ۲ هزار و ۵۰۰تن پتاسه است .

وی افزود: این مقدار کود توزیعی در استان بر اساس سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی برای ۱۶۸ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی در بین کشاورزان و باغداران توزیع شد.

عمرانی از ذخیره سه هزار و ۶۰۰ تنی انواع کودهای کشاورزی برای کشت‌های بهاره سال آینده در استان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده کود کشاورزی مورد نیاز این مقطع از کشت‌های استان به موقع تامین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با ۴۲ کارگزار فعال عملیات توزیع کودهای کشاورزی را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورز انجام می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهرادامه داد: این تیم با رصد مستمر میدانی توزیع کود را تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی انجام داده است و علاوه بر آن روزانه به‌طور مرتب با برقراری ارتباط مستقیم تلفنی با مراکز جهاد کشاورزی، کارگزاران و کشاورزان وضعیت تامین کود مورد نیاز آن‌ها را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس می‌توان اطمینان داد کیفیت کودهای کشاورزی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» و با نظارت کامل صورت می گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به‌طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شود.

عمرانی گفت: برای رسیدن به این اطمینان، در سال‌جاری کودهای وارده به انبار سازمانی و انبارهای کارگزاران نمونه‌برداری و برای کنترل کیفی به آزمایشگاه مجهز مرجع ارسال شده و در صورت دارا بودن کیفیت لازم در چرخه توزیع قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha