۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85411054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در شیروان شناسایی شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبر: 85411054
۱۹۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در شیروان شناسایی شد

بجنورد-ایرنا- معاون عمرانی شهرداری شیروان گفت: اینش هر خراسان شمالی با یکهزار و ۲۱۳ هکتار دارای ۱۹۰ هکتار مساحت سکونتگاه‌ غیررسمی است.

مسعود الهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سکونتگاه های غیررسمی این شهر شامل چهار محله شهرک ولیعصر، بیست متری، سه یک آب و شهرک منتظری است که در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در این سکونتگاه ها ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: مساحت سکونتگاه غیررسمی شیروان از لحاظ جمعیتی و مساحتی، ۲۵ درصد مجموع کل مساحت شهر است که شهرداری در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت زدایی از چهره محلات مزبور اقداماتی انجام داده است.

معاون شهرداری شیروان با اشاره به طرح های بازآفرینی در سکونتگاه های غیررسمی شیروان عنوان کرد: علاوه بر تخصیص ۱۵۲ تن قیر رایگان جهت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع آسفالت محلات مزبور اقدام به سایر طرح های بازآفرینی کرده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا در محله های مورد هدف طرح‌های بازآفرینی و در سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات مختلفی همچون اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، جدول کشی، فضاهای آموزشی در دست اجرا و غیره در اولویت کاری قرار گرفته است.

معاون شهردار شیروان بیان کرد: با تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ سال گذشته، پنج پروژه بازآفرینی شهری شامل تکمیل خانه فرهنگ و پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی با ۵۵ درصد، بهسازی خیابان حکیم در ۲ فاز با ۱۰۰ درصد و بهسازی دبستان ستارزاده با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

مطالعه سکونتگاه‌های غیررسمی و اجرای طرح های مناسب برای ارتقای زندگی افراد و کاهش گسیختگی و ترکیب نامناسب اجتماعی، مشکلات اقتصادی این محدوده‌ها را به حداقل می رساند.

بهبود شرایط زیست محیطی و بهداشتی محله، کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای کمی و کیفی زیرساخت های کالبدی محله، تامین دسترسی ساکنان به فضاهای عمومی و خدمات محله ای را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است که در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha