۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85411093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید علیرضا موذن در بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - پیکر پاک شهید "علیرضا موذن" از نیروهای هنگ مرزی نهبندان که در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید، پس از تشییع در شهرستان‌های نهبندان و بیرجند در گلزار شهدای مرکز استان آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر این شهید مرزبان روز پنجشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از محل هیات ابوالفضلی به سمت بهشت متقین بیرجند تشییع شد.

مراسم تشییع شهید ستوان‌یکم علیرضا موذن با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر اسدی بر پیکر این شهید مرزبانی نماز اقامه کرد.

رئیس سابق عقیدتی سیاسی مرکز آموزشی محمد رسول الله (ص) بیرجند در این مراسم گفت: جوانانی چون شهید موذن در راه مرزبانی از کشور ایران و دفاع از وطن و ناموس به شهادت می‌رسند.

حجت الاسلام حسین فاطمی به جایگاه شهید و شهادت در دین اسلام اشاره کرد و افزود: با افتخار باید از نظام اسلامی دفاع کرد و در این راه خون و جان داد.

وی بیان کرد: شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس همچنین در مقابل اشرار و استکبار جهانی ایستاده و جان خود را از دست دادند.

رئیس سابق عقیدتی سیاسی مرکز آموزشی محمد رسول (ص) بیرجند ادامه داد: دشمنان تلاش زیادی می‌کنند تا با به زانو درآوردن اقتصاد کشور، مردم را نسبت به آینده ایران ناامید و مایوس کنند اما مردم با حضور خود در مراسم‌ مختلف این نقشه دشمن را برملا می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر کجای دنیا جنایتی باشد زیر سلطه مستکبران و اسرائیل غاصبی است که داعش را به وجود آوردند.

شهید مرزبان ستوان‌یکم "علیرضا موذن" فرمانده پاسگاه مرزی چکاب، متولد سال ۱۳۷۸ است که شامگاه سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

بنا به اعلام فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی، نیروهای جان برکف مرزبانی حین انجام ماموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی "چاه‌مگو" با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در صفر مرز زمین‌گیر کردند.

سردار حسین دهکی افزود: در این درگیری سه نفر از مرزداران مجروح شدند که یک نفر آنها حین انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم وداع و تشییع این شهید مرزبان که مجرد و اهل شهرستان بیرجند است، صبح امروز با حضور پرشور مردم در روستای چهار فرسخ و مصلی امام علی (ع) نهبندان برگزار شد.

همچنین شب گذشته مراسم وداع با شهید مرزبان در کهف الشهدای بیرجند با حضور خانواده معظم شهید، اقشار مختلف مردم، جمعی از فرماندهان و نیروهای مرزبانی و انتظامی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز به همراه جمعی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان استانی با حضور در منزل شهید موذن با پدر و مادر این شهید گرانقدر دیدار و از آنان دلجویی کرد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در پیامی نوشت: خبر تاثر برانگیز شهادت مدافع امنیت، "علیرضا مؤذن" فرمانده پاسگاه مرزی نهبندان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، موجبات تالمات روحی همه هم استانی‌ها را فراهم آورد.

جواد قناعت افزود: اینجانب ضمن ارج نهادن به مقام شامخ آن عزیز که هستی خود را در مسیر حفظ امنیت میهن فدا کرد و با تسلیت و تهنیت به خانواده محترم ایشان، برای جمیع بازماندگان از درگاه ایزد تعالی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha