به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود درستی روز پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز احداث خط هشت مترو در جمع خبرنگاران افزود: شبکه مترو تهران با ۱۱ خط طراحی شده و تا زمانیکه این ۱۱ خط بطور کامل زیر بار ترافیک نرود، هفت خط فعلی نیز کارآیی حداکثری خود را ندارند.
وی ادامه داد: خط هشت مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه هشت شهرداری به اتمام میرسد.
به گفته وی، مطابق طراحیهای صورت گرفته پیشبینی میشود ایستگاههای ابتدایی این خط تا چهار سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد.
درستی در پاسخ به سوالی در خصوص اورهال واگنهای مترو گفت: با فعال سازی قرارداد واردات واگن از چین زمینه ورود واگنهای جدید قطار به تهران فراهم شده اما تا زمان ورود این واگن سیاست ما اورهال واگنهای موجود است.
وی اضافه کرد: مطابق برنامهریزیهای صورت گرفته قرار بود از بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۳، ۲۳ رام قطار اورهال شود که عمده آن مربوط به واگنهای دی سی است.
درستی یادآور شد: تا به الان با اقدامات مناسب واگنهای دی سی را در اورهال با ارتقای مبدل به واگن دی سیپلاس تبدیل کردهایم و تا پایان سال نیز اورهال یک رام قطار دیگر تکمیل میشود.
وی در رابطه با اتفاقات پیش آمده در خطوط مترو طی روزهای گذشته نیز گفت: حوادث رخ داده در مترو تهران سابقهای ۲۵ ساله دارد و امری کاملا طبیعی است، اما گاهی این حوادث به دلیل اثری که بر روی بار ترافیکی میگذارد پر رنگ میشود.
درستی تاکید کرد: باید بپذیریم در سالهای گذشته به دلیل تحریم در توسعه زیرساختهای مترو عقب افتادهایم و آنگونه که باید به رامهای قطار رسیدگی نشده و اورهالشان به تعویق افتاده است همین موضوع یکی از عوامل اصلی حوادث در خطوط مترو تهران است.
وی افزود: البته بخشی از این حوادث نیز مانند آتش سوزی رخ داده در ایستگاه شوش جزو اتفاقات نادر و پیشبینی ناپذیر است، بخشی دیگر از اتفاقات مربوط به طراحی قدیمی واگنهای دی سی است مانند قفل شدن ترمز یکی از قطارها در ایستگاه شهید بهشتی، با این وجود از تمامی شهروندان بابت اتفاقات رخداده عذرخواهی میکنم و امیدوارم دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات این چنینی نباشیم.
نظر شما