امام جمعه کاشان:برخی مطالب در فضای مجازی در حوزه انتخابات  طرح شده که مصداق تهمت و افتراست

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:در روزهای اخیر تهمت و افتراهایی در فضای مجازی علیه بعضی از نامزدهای عرصه انتخابات مطرح می شود که قابل قبول نیست و تهمت زدگان باید در قیامت پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز پنج‌شنبه در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، تشکیل هر مجلس جدید را حامل امیدهای جدید و یک سرمایه با ارزش برای کشور برشمردند و فرمودند: منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراوتِ کشور تلخ شود.

وی اظهار کرد:اینجانب هم همین توصیه را به برادران کاشان دارم،عزیزی انتخاب شده،ان شاالله خداوند توفیقش در خدمت به مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را مضاعف کند،کارهای بزرگی که برای انجام آنها،حقیر و فرماندار خدمت معاون اول رییس جمهور و دیگر مسوولان می رفتیم ، اکنون با کمک نماینده کنونی پیش خواهیم برد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:برخی مطالب در فضای مجازی موجب ناراحتی انسان می شود،آبروی مومن خیلی نزد خداوند عزیز است نباید مطلبی را که یقین نداریم و یا یقین داریم را منتشر کنیم،اگر ایرادی وجود دارد باید به مرجع آن اعلام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:حتی موضوعی که حقیقت دارد و موجب هتک حرمت مومن می شود را نباید در فضای مجازی طرح کنیم بلکه باید آن مدرک را به مرجع قانونی تحویل دهیم،مرحوم شیخ اعظم وقتی به بحث غیبت می رسند ذیل آن بحث تهمت را آورده و می فرمایند تهمت ۲ برابر غیبت عقاب دارد.

وی افزود:از ملت شریف ایران که در برگزاری انتخابات پرشور سهیم بودند و همه افرادی که رای داده و تشویق به مشارکت مردم کردند و از همه نامزدها که ثبت نام کرده و به اندازه مقبولیت خود مشارکت را بالا بردند،از مجریان ، ناظران و سپاه،اطلاعات و نیروی انتظامی تشکر می کنیم.

وی اظهار کرد:شهید مطهری فرمود که حضرت امام خمینی(ره) به مردم خود ایمان دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در پنجم اسفند در دیدار با کنگره شهدای خوزستان فرمودند من در بین بزرگان ندیدم کسی مانند حضرت امام خمینی(ره) به ملت اعتماد داشته باشد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امیدواریم این اقدام بزرگ مردم در حضور پای صندوق رای برای دنیا و آخرت ذخیره باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کنگره شهدای خوزستان فرمودند،حوادث غزه قوت ایمان اسلامی را نشان داد که مردم در شرایط سخت مقاومت کردند و تمدن غرب هم خود را نشان داد که ظاهر زیبا اما باطن آن مانند سگ هار و گرگ خونخوار است.

وی افزود:امام راحل(ره) فرمودند که اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت خواهد کشاند و قطعا این بشارت ایشان محقق می شود.

وی اظهار کرد:تولد امام زاده محمد هلال بن علی(ع) از مناسبت های هفته است،باید از معنویت ایشان بهره مند شویم.

امام جمعه کاشان با اشاره به رحلت مرحوم آیت الله امامی کاشانی افزود:ایشان فقیه بصیر بودند،هشت سال قبل که انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد،انگلیس خبیث از یک لیست حمایت کرد،و اعلام کرد به این لیست رای داده و به لیست دیگر رای ندهید،در لیستی که انگلیس اعلام کرده بود رای ندهید مرحوم آیت الله مصباح یزدی،آیت الله جنتی و آیت الله یزدی حضور داشتند،آیت الله امامی کاشانی اطلاعیه شخصی داده و اعلام کردند به این سه بزرگوار رای می دهم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود:هفته منابع طبیعی از مناسبت های هفته است،۸۳ درصد انفال در اختیار جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است،این نهاد باید برای جوانان جویای کار زمین فراهم کند تا آنها به دنبال میز نباشند.

وی اظهار کرد:مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان به اینجانب اعلام کرد که تنها ۵۰ درصد ظرفیت منابع طبیعی در کاشان استفاده شده و ۲ برابر آن ظرفیت برای ارائه به جوانان جویای کار وجود دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:طرح فجرانه که به خانواده های مبلغی کمک شده،اعلام شد بعضی از فروشگاه ها تخلف کردند،طبق این طرح اگر از فروشگاهی ۵۰۰ هزار تومان خرید شود باید ۷۰۰ هزار تومان به مشتری مشمول طرح فجرانه جنس بدهد در غیر انیصورت تخلف کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:حضرت علی (ع) در حکمت ۴۶ نهج البلاغه می رمیند اگر با شمشیر بینی مومن را قطع کنم،به او بگویم بغض به من را نشان بده اما آن مومن به هیچ وجه نسبت به من بغض نخواهد داشت،اگر دنیا را به منافق بدهند و به او بگویند علی(ع) را دوست بدار هرگز فرد منافق چنین نخواهد کرد چراکه پیامبر اکرم (ص) فرمود یا علی(ع) مومن نسبت به تو بغض و منافق نسبت به تو محبت ندارد.

وی اظهار کرد:ابن ابی الحدید در جلد ۱۸ کتاب خود در صفحه ۴۲ می گوید هدف حضرت علی(ع) از بیان این حکمت تذکر این حدیث پیامر(ص) به مردم بوده که فرمودند مومن بغض و منافق محبت تو را ندارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: کسانی که جنگ را به حضرت علی(ع) تحمیل کرده و آنها که به درب خانه ایشان هجوم بردند مصداق های حدیث پیامبر(ص) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:مغنیه در شرح جلد چهارم خود در صفحه ۲۰۴ می گوید این حدیث مانند حدیث من کنت مولا فهذا علی مولا متواتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha