۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85412491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۶۰هزار نهال حرا در سواحل استان بوشهر

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبر: 85412491
کاشت ۶۰هزار نهال حرا  در سواحل استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و در راستای  مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد نهال به منظور توسعه و احیای جنگل‌های حرا تعداد ۶۰هزار اصله از این گونه درختی در ۲۰هکتار از سواحل این استان کاشته شد.

" عبدالرحمن مراد زاده " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح ، انجمن سیاره زیبا ، دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و ضامن آهو، فعالان محیط زیست، محیط بانان، کارشناسان محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان حامی جنگل‌های حرا در این استان مشارکت داشتند.

وی افزود:جنگل‌های حرا به عنوان اکوسیستمی منحصر به فرد، نقش‌ حیاتی و مهمی در حفظ محیط زیست ایفا می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: این جنگل‌ها نه تنها زیستگاه بسیاری از گونه‌های مهم حیات وحش هستند، بلکه در جلوگیری از فرسایش ساحل، مقابله با تغییرات اقلیمی، تصفیه آب و هوا و ایجاد فرصت‌های شغلی نیز نقش بسزایی دارند.

مدیر انجمن سیاره زیبا نیز گفت: این مشارکت نشان‌دهنده تعهد و دغدغه‌مندی مردم نسبت به حفظ محیط زیست و آینده استان بوشهر است.

" رشاد بالف " افزود: انجمن سیاره زیبا به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد، همواره در تلاش است تا با جلب مشارکت عمومی، در حفظ و احیای محیط زیست گام بردارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس نیز گفت: در راستای تنفس دوباره به زیست بوم حرا ۳۰ هزار نهال از این گونه در این مجتمع کاشته شد.

" سید محمد رضا میری لواسانی " افزود: این شرکت به عنوان بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار، علاوه بر تامین امنیت غذایی مردم ایران و جهان، حفاظت از محیط زیست را به عنوان سرمایه ای برای آیندگان سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از صنایع سبز ایران طی تفاهم نامه با سازمان حفاظت از محیط زیست، حامی جنگل‌های حرا و تالاب های استان بوشهر است.

میری لواسانی اظهار داشت: پتروشیمی پردیس در سال جاری علاوه بر انجام چند طرح پژوهشی مرتبط با اکوسیستم ارزشمند حرا، کاشت ۳۰ هزار نهال حرا در قالب یک پویش هفتگی در تالاب های استان بوشهر را به انجام رسانده و برای ادامه این مسیر سبز، توسعه ۱۰ هکتار از این جنگل ها را در سواحل شهرستان دیر برنامه ریزی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha