آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- آزمایشگاه تجمیعی طبی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه امروز شنبه با حضور معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت: در کرمانشاه در یک کار ابتکاری تمام آزمایشگاه های بهداشتی شهرستان در این مرکز تجمیع شده و نمونه ها به صورت روزانه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و تمام آزمایشات با پیشرفته ترین و کامل‌ترین تجهیزات انجام می‌شود.

ابراهیم شکیبا با بیان اینکه دستگاه‌های این آزمایشگاه از نظر تنوع همانند دستگاهای آزمایشگاه های مرکزی کشور است، افزود: به محض آماده شدن نتیجه آزمایش، بیمار و پزشک از طریق سامانه طراحی شده از نتیجه آزمایش مطلع می‌شوند.

آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

وی اضافه کرد: هفت سال متوالی است که دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمانشاه تاییده‌های آزمایشگاه فراملی سوئد را دریافت می‌کند. تجهیزات بسیار خوبی در بخش بهداشت و محیط حرفه ای در استان وجود دارد و نمونه های زیادی از استان های همجوار برای کرمانشاه ارسال می‌شود.

شکیبا اعتبار این پروژه را هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ساخت این آزمایشگاه در زمینی با زیربنای ۸۱۹ متر در یک سال به پایان رسید. قرار است در همین آزمایشگاه آمور اموزشی نیز انجام شود و ارتباطی بین آموزش و بهداشت برقرار گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، کرمانشاه را بهترین پایلوت برای آموزش دانشجویان عنوان کرد و افزود: به دلیل تعامل و ارتباطات بالا در دانشگاه اگر برنامه ای برای بحث آموزش دانشجویان در بخش بهداشت وجود داشته باشد کرمانشاه بهترین پایلوت خواهد بود.

این آزمایشگاه در کوی کارمندان کرمانشاه قرار دارد و آزمایش‌های کل مراکز شهر کرمانشاه با نمونه گیری از مبدا در این محل انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha