۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85412607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد دزفول افزون بر ۸۶۳ میلیارد ریال وام به مددجویان پرداخت کرد

دزفول - ایرنا - رئیس کمیته امداد دزفول گفت: ۸۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام در سال جاری به مددجویان کمیته امداد دزفول پرداخت شده است.

مسعود رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع کمک‌های مردمی به کمیته امداد دزفول در سال ۱۴۰۲ را ۱۷۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یکهزار و ۵۷۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال به نیازمندان پرداخت شده است.

وی اعطای ۲۹۸ مورد وام حمایتی به ارزش ۸۳ میلیارد ریال و وام اجاره مسکن برای ۹۰ خانوار به ارزش ۵۴ میلیارد ریال را از اقدامات کمیته امداد در یک سال اخیر دانست و ادامه داد: ۹۷۴ مورد تامین لوازم ضروری زندگی با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال و ۱۸ میلیارد ریال کمک موردی نیز به نیازمندان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول برقراری ۱۹۲ مورد بیمه پردازی و ۵۸۹ مورد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار را یادآور شد و اظهارکرد: برای ۷۵ نفر از سربازان خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیز معافیت گرفته شد.

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد دزفول

رحیمی به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فرانشیز درمانی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق تفاهم نامه‌ای مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و موسسه خیریه یوسف زهرا(س) ۵۰۰ خانوار در سطح شهرستان دزفول از خدمات دندانپزشکی رایگان بهره مند شدند.

وی پرداخت ۵۴ میلیارد ریال برای کمک هزینه تحصیلی ۲ هزار و ۶۲۹ نفر از دانشجویان، دانش آموزان و طلاب زیر پوشش کمیته امداد در یک سال اخیر را یادآور شد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ۲۵۰ خانوار تحت پوشش در راستای کمک هزینه پیاده روی اربعین امسال پرداخت کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول پرداخت ۶ میلیارد ریال کمک هزینه به نخبگان و اعزام ۳۱۱ نفر به مشهد مقدس را یادآور شد و گفت: ۴۶ مورد کمک هزینه ساخت مسکن با اعتبار ۶۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت پنج مورد کمک هزینه خرید مسکن مددجویان به میزان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزود: بخش عمده‌ای از مشکل مسکن نیازمندان با امضای تفاهم نامه مشترکی بین سپاه، بنیاد علوی و مسکن و شهرسازی برطرف شد.

رحیمی به اقدامات کمیته امداد دزفول در حوزه اشتغال و خودکفایی اشاره و بیان کرد: توانمند سازی خانواده‌های زیرپوشش از رویکردهای اصلی کمیته امداد است و در این راستا افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مددجویان جذب شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد دزفول در سامانه رصد اشتغال فرمانداری دزفول پیشتاز است، افزود: تعهد اشتغال شهرستان دزفول چهار هزار و ۳۵۰ مورد و سهم کمیته امداد ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی بوده و تاکنون ۸۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول با اظهار امیدواری برای تحقق کل سهمیه اشتغال کمیته امداد تا پایان سال اظهارکرد: ۴۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد دزفول در سال جاری توانمند و از زیرپوشش این نهاد خارج شدند.

وی افزود: برخی مددجویان به خودکفایی رسیده‌اند و اکنون نه تنها نیازی به کمک کمیته امداد ندارند بلکه خود حامی ایتام و نیازمندان شده اند.

رحیمی گفت: ۲ هزار و ۷۳۲ کودک زیر پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد دزفول هستند که با همت حامیان، ۱۲۰ میلیارد ریال در ۱۲ ماه گذشته به حساب آنها واریز شده است.

وی درآمد حاصل از صندوق صدقات دزفول را افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مردم سخاوتمند دزفول همواره نگاهشان به قشر ضعیف است و در کنار این مردم خدمت کردن افتخار است.

رئیس کمیته امداد دزفول بیان کرد: افزون بر ۲۱ میلیارد ریال درآمد حاصل از زکات شهرستان دزفول در یک سال اخیر است که سعی شده در محل تعیین شده هزینه شود.

وی ادامه داد: افزون بر هشت هزار و ۱۳۳ خانوار در شهرستان دزفول از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و افزون بر یکهزار و ۳۶ میلیارد ریال به روش‌های مختلف در یک سال اخیر به نیازمندان شهرستان کمک شده است.

رحیمی درخصوص تامین کمک هزینه نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد گفت: ۳۷۵ سری جهیزیه به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به تاسیس کمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: خدمات این نهاد در دهه نخست براساس معیشت مردم بود ولی اکنون مقوله فقر تغییر کرده است و خانواده‌های نیازمند اکنون درخواست مسکن، ادامه تحصیل و ... دارند.

نیاز ماهانه هر یتیم ۱۰ میلیون ریال و سرانه پرداختی در دزفول چهار میلیون ریال است

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد دزفول نیز اظهارکرد: تمام کمک‌های مردمی کمیته امداد در خود شهرستان دزفول و در سرفصل محرومیت زدایی هزینه می‌شوند.

حسن ایزدفر با تاکید بر لزوم ساماندهی موسسه‌های خیریه دزفول افزود: به رغم عملکرد بسیار خوب اغلب موسسه‌های خیریه ولی باید مراقب بود چراکه یک اقدام نادرست باعث سلب اعتماد مردم می‌شود.

وی ادامه داد: برخی صندوق‌های صدقات غیرقانونی سطح شهر دزفول وجود دارد که معلوم نیست متعلق به چه نهادی هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد دزفول درخصوص طرح اکرام ایتام گفت: حداقل هر فرد یتیم ماهانه ۱۰ میلیون ریال برای تامین نیازهای اولیه زندگی مانند خوراک و پوشاک نیاز دارد در حالیکه سرانه واریزی در دزفول چهار میلیون ریال است لذا انتظار می‌رود مردم مشارکت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی افزود کمیته امداد با توجه به وجود سامانه امداد هوشمند فقط می‌تواند به افراد سه دهک اول تا سوم کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha