بکارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش اجباری نیست

تهران - ایرنا - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بکارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش نمی‌تواند اجبار باشد و شرایط باید به گونه‌ای تسهیل شود که بازنشستگان با خواست خود به کلاس درس برگردند.

محمود امانی طهرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره بکارگیری معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش رسمی اظهار داشت: شهریور سال ۱۴۰۲ شورای اقتصادی سران قوا مصوبه‌ای داشت و به وزارت آموزش و پرورش اجازه داد تا در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تعداد معینی از بازنشستگان را برای تدریس فرابخواند و ضوابط آن را بر عهده شورای عالی گذاشت.

وی افزود: ضوابط تصویب شده و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و این موضوع به طور انحصاری برای سال تحصیلی جاری است؛ اگر قرار باشد در سال تحصیلی آینده چنین اتفاقی بیفتد به مصوبه مجزا نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای با تصویب بند (خ) تبصره ۱۵ این لایحه به این شرح موافقت کردند: «وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به به کارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسان طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha