۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85412648
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نظارت های نوروزی دامپزشکی خراسان‌شمالی آغاز شد 

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85412648
نظارت های نوروزی دامپزشکی خراسان‌شمالی آغاز شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر توزیع، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز (شنبه) در استان آغاز شد.

حمید رمضانی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید و عرضه فرآورده های خام دامی با توجه به نزدیک شدن به نوروز و ماه مبارک رمضان افزایش چشمگیری یافته است از این رو نظارت ها تشدید شده است.

وی افزود: این نظارت های بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان با استقرار اکیپ های ثابت به تعداد ۱۸ نفر و ۳۶ نفر اکیپ سیار از کارشناسان دامپزشکی از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بازرسی و نظارت مستمر دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: گروه های دامپزشکی در این طرح در ۲ شیفت کاری از ساعت هشت تا ۲۰ به صورت حضوری یا تماس تلفنی پاسخگوی شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۵۱۲ هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵ واحد صنایع وابسته به دام در استان وجود دارد که در تمامی این واحدها مسوولان و دستیاران بهداشتی مستقر بوده و بر بخش های تولید و توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی خوراکی نظارت دارند.

وی افزود: ۹ واحد کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و سه واحد کشتارگاه صنعتی طیور در استان وجود دارد که نظارت بهداشتی بر روند کشتار ۷۰۰ راس دام سبک و ۸۰ راس دام سنگین و همچنین ۸۰ هزار قطعه مرغ زنده در مراحل قبل، حین و پس از کشتار توسط ناظران بهداشتی دولتی و خصوصی در کشتارگاه ها انجام و پس از تایید سلامت و نشانه گذاری به واحد های عرضه ارسال می شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان در طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سال گذشته چهار هزار و ۳۹۴ نوبت بازدید از واحد های مختلف انجام داد که ۶۹۱ مورد غیربهداشتی شناسایی و منجر به حذف و معدوم سازی هفت هزار و ۱۶۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف شد. همچنین در این مدت ۲ واحد متخلف با هماهنگی مراجه قضایی پلمب شد.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی در این استان نگهداری و پرورش داده می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha