۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85412768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند

کاشان - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان گفت: ۲هزار ۲۷۵ خانوار با جمعیت چهار  هزار و ۷۱۶ نفر تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند و ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا،ابوالقاسم صادقی روز شنبه در نشست  خبری افزود: ۱۰مرکز نیکوکاری با هدف برون سپاری پرونده های مددجویان در شهرستان تشکیل شده و مددجویان بدون حضور فیزیکی می توانند به مراکز نیکوکاری و خدمات دولتی مراجعه و درخواست های خود را ارایه کنند که‌ ۲۴ ساعت بعد به کمیته امداد امام خمینی(ره)ارسال و رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد هستند که کمک های ویژه ای به آنها می‌شود تصریح کرد: بیشترین فعالیت کمیته امداد توانمند سازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات و آموزش است که در این زمینه از ابتدای سال جاری۷۵۰ نفر ثبت نام وام اشتغال داشته اند که ۵۱۲ طرح به مبلغ ۵۸۵ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده و ۴۱۱ طرح به میزان ۴۴۰میلیارد ریال تا کنون تسهیلات دریافت کرده اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان به نصب ۴۱ پنل خورشیدی با تفاهم نامه بین اداره برق و بانک رسالت اشاره کرد و افزود: ۳۵ مورد نیز در دست بررسی است و از تعهد ۳۰۰ نفره اشتغال شهرستان توسط کمیته امداد تا کنون ۵۰۰ اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.
صادقی با بیان اینکه مبلغ ۴۷۲ میلیارد ریال توسط صندوق امداد ولایت وام اشتغال و کارگشایی به مددجویان پرداخت شده است گفت: امسال ۲۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اهدا شده است.
وی تصریح کرد: ۱۶۰ قلم لوازم ضروری شامل تلویزیون، فرش، یخچال، بخاری، اجاق گاز و آبگرمکن با هزینه یک میلیارد تومانی از محل منابع هم افزایی خیران و کمیته امداد بین مددجویان توزیع شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان با بیان اینکه مجموع درآمدهای امسال کمیته امداد و مراکز نیکوکاری شهرستان اردستان با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است افزود: در طرح ایتام و محسنین ۱۸۰۰نفر حامی ۳۳۰ فرزند در شهرستان اردستان هستند که کمک های این افراد مستقیم به حساب افراد واریز می شود.
صادقی به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: طرح ساخت ۱۴ واحدی زواره بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طرح ۸۸ واحدی مسکن کریمان اردستان بالای ۴۰ درصد پیشرفت دارد که تا کنون به هر واحد یک میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
وی افزود: تا کنون چهار میلیارد ریال در جشن نیکوکاری جمع آوری و ۶۳۲۵ صندوق صدقات در منازل و معابر توزیع شده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha