۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85412861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه فناوری­‌های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

تهران - ایرنا - فناوری­‌های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان براساس توافق نامه‌ای توسعه می‌یابند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، با هدف توسعه فناوری های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر، توافق‌نامه‌ مشترکی مابین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و شرکت کشت و صنعت کارون امضا شد.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در راستای اجرای تدابیر و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از پیشرفت پایدار و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نیشکر در ایران شامل برداشت سبز، مدیریت منابع آب ، انرژی و زایدات کشاورزی ‌مابین "ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست" به نمایندگی «سید محمدمهدی نوربخش» به عنوان دبیر ستاد و "شرکت کشت و صنعت کارون" به نمایندگی «عبدالمجید میرزاپور» مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون به امضا رسید.

استقرار اقتصاد چرخشی در کشت و صنعت کارون، توسعه فناوری های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر با همکاری شرکت های دانش بنیان، تولید محصولات با ارزش از پسماند و پساب نیشکر و افزایش تاب‌آوری و ارتقای بهره‌وری از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند در مدیریت آب، پسماند و انرژی از جمله اهداف این توافق‌نامه است.

ایجاد مرکز هم‌آفرینی در زمینه پسماندها و پساب‎ های نیشکر

با ایجاد مرکز هم آفرینی کشت و صنعت کارون ظرفیت مناسبی برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور در اختیار اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور قرار می گیرد تا با کمک طرح های تولیدی مشترک ضمن ایجاد ارزش افزده بالاتر در محصولات موجود، در جهت رفع موضوعات محیط زیستی اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha