۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85412868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام شناسایی شده است

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه ۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام شناسایی شده است، گفت: ۹۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، " فرزاد شریفی" روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ایام نوروز و مباه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ایام نوروز سال جاری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، برنامه‌های دینی و فرهنگی نیز در مراکز هدف گردشگری و آثار تاریخی استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام جزو استان های برتر در زمینه گردشگری در کشور به شمار می‌رود، افزود: پیشرفت‌های استان در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی قابل توجه بوده و این استان به عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور مطرح و شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به راه‌اندازی و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در محل ورودی‌های شهرهای مختلف استان در ایام نوروز، گفت: در این راستا هماهنگی‌های لازم با فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

شریفی با بیان اینکه ۹۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، تصریح کرد: ۳۸ اثر تاریخی و فرهنگی طی ۲ سال گذشته به آثار ملی استان افزوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است، ابراز کرد: برای اولین بار نمایشگاه صنایع دستی استان در خارج از کشور برای فروش محصولات استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام شناسایی شده است، ابراز کرد: بیمه تامین اجتماعی اصلی‌ترین مشکلات صنعتگران این بخش است که در تلاش هستیم مشکلات صنعتگران در این بخش نیز با همکاری سازمان تامین اجتماعی مرتفع شود.

شریفی با اشاره به اینکه صنعت چاقوسازی از ظرفیت‌های بزرگ صنایع دستی استان است، افزود: با چند کشور خارجی برای فروش محصولات صنایع دستی قرارداد بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات طی ۲ سال گذشته به صنعتگران استان پرداخت شده است، گفت: ۲۳ مجتمع خدماتی، رفاهی و بهداشتی بین‌راهی در سطح استان وجود دارد که تیم‌های گشت نظارتی از یک ماه گذشته در سطح استان برای نظارت بر این واحدها، فعال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۶۴ واحد اقامتی در استان ایلام فعال است، ابراز کرد: امسال پیش بینی شده بیشترین گردشگران به شهرهای دره شهر، بدره و سیروان مراجعه کنند.

شریفی با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده برای ایام ماه مبارک رمضان برای گردشگران پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مهران و دهلران با توجه به حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان ها، تئاترهایی آیینی و مذهبی در این مناطق اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام به واسطه طبیعت زیبا و بکری که دارد هر سال در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی است.

۹۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha