صدور پروانه و نوسازی یک هزار پلاک در بافت فرسوده منطقه ۱۵

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به صدور یک هزار و ۵۰۰ پروانه ساخت طی ۱۱ ماه گذشته در این منطقه گفت: یک هزار پلاک بافت فرسوده در این منطقه نوسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دوشنبه این هفته بسته ۱۵۰ پروژه‌ای به ارزش ۸۲۴ میلیارد تومان در منطقه ۱۵به افتتاح می‌رسد.

وی ادامه داد: زیرگذر شورا از نجفی رستگار به محله رضویه و رمپ و لوپ یکی از خواسته‌های به حق مردم بود که انجام شد، پل کابلی موتور رو هم از جمله این طرح‌ها با دسترسی بزرگراه امام علی(ع) به مشیریه است که خواسته مردم بود.

به گفته شیری، پروژه ورزشگاه شهید خدمت (مجید سوزوکی) و بازسازی و نوسازی بوستان پردیس بانوان از جمله این طرح‌هاست و از سوی دیگر هفت زمین چمن مصنوعی تعویض و در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بحث آسفالت معابر همزمان با دستور شخص شهردار امسال به صورت ویژه پیگیری شد و ۱۰۰ هزار تُن آسفالت ریزی کردیم و منطقه اول تهران در این بخش هستیم؛ در سال‌های اخیر بخش آسفالت ریزی زیاد انجام نشده و نیاز به ترمیم و روکش آسفالت و زیرسازی بود.

شیری ادامه داد: در پنج سال اخیر بطور متوسط سالیانه ۱۵ هزار تُن آسفالت ریزی شده بود و امسال بیش از همه این پنج سال آسفالت ریزی کردیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۵، اوج صدور پروانه شهرداری تهران ۳۲ هزار پروانه در سال ۹۱ بوده است و از آن سال شیب نزولی و رکود را شاهد بودیم بطوریکه تا چهار هزار پروانه کاهش یافته بود.

وی اضافه کرد: صدور چهار هزار پروانه یعنی شهر تهران در ۲۰ سال آینده شهری فرسوده خواهد بود اما بدانید فقط امسال یک هزار و ۵۰۰ صدور پروانه داشتیم و منطقه اول در این بخش هستیم.

شیری با بیان اینکه یک هزار پلاک در بافت فرسوده نوسازی شده است، گفت: هدف ما صدور ۲ هزار پروانه بود که امیدوارم به این آمار برسیم. به لحاظ تعداد واحد مسکونی هم با ۱۰ هزار واحد منطقه اول شهر تهران شدیم.

به گفته وی، یک درصد از مجموع درآمدهای شهرداری منطقه ۱۵ امسال از صدور پروانه بود.

شیری این را هم گفت که بحث بودجه ریزی مشارکتی امسال مطرح بود و امسال ۱۴۰ هزار نظر و نفر در شهردار من شرکت کردند و از این حیث هم رتبه اول را در بین مناطق کسب کردیم.

شهردار منطقه ۱۵ در خصوص تحقق درآمدهای این شهرداری هم تاکید کرد: امسال بودجه سنگین برای شهرداری تهران بسته شد و مناطق هر یک سهمی داشتند؛ منطقه ما ۸۶ درصد تحقق درآمدی اول شهر تهران را کسب کرده است.

منطقه ۱۵ بیشترین فضای سبز تهران را دارد

شیری گفت: بیشترین سرانه فضای سبز تهران در منطقه ۱۵ با میانگین ۳۱ متر مربع است؛ گو اینکه این سرانه متوازن نیست.

وی افزود: خط هشت مترو از ۱۳ منطقه می گذرد اما کلنگ زنی این خط از منطقه ۱۵ آغاز شد و پنج ایستگاه را در این منطقه پوشش می‌دهد و امیدواریم که خط ۹ مترو هم از منطقه ۱۵ تهران استارت بخورد.

سرای ایرانی فقط ۲ هفته ترافیک در محور امام رضا(ع) ایجاد کرد

شهردار منطقه ۱۵ در مورد مشکلات ترافیکی سرای ایرانی برای ساکنان این منطقه، گفت: انبار چای (سرای ایرانی کنونی) در قدیم ناایمن و آتش نشانی بارها به این مکان اخطاریه داده بود.

صدور پروانه و نوسازی یک هزار پلاک در بافت فرسوده منطقه ۱۵

وی افزود: هدف دوم ما رونق منطقه بود و پل های عابر پیاده در منطقه به تبلیغات مزین شد و سازمان زیباسازی و شرکت‌های تبلیغی امروز درآمد خوبی دارند؛ محور امام رضا(ع) ۱۱ درصد حجم ورود و خروج تهران را داشت که با سرای ایرانی رونق گرفت.

شیری ادامه داد: با اجرای این پروژه درآمد خوبی هم عاید منطقه شد و البته قبول دارم ۲ هفته شلوغی و ترافیک در سرای ایرانی رخ داد و هیجانات جمعه سیاه و خرید فروکش کرد و امروز ترافیک بهتری نسبت به قبل داریم.

وی یادآور شد: بیش از ۸۰۰ مالک و فرد در انبار چای که مکانی ناایمن بود در حال کار بودند اما امروز این ناایمن بودن از بین رفته است؛ ۱۰ هکتار زمین بود و شما ببینید که اگر بارگذاری می شد یعنی یک سوم ایران مال باید طبق شهرسازی تراکم ایجاد می‌شد اما امروز این تراکم بارگذاری نشد.

شیری گفت: ۳۸ هزار متر مربع وسعت انبار چای بود و فقط حدود ۲۷ هزار مترمربع را صرفا برای تبدیل انبار به تجاری قبول کردیم و هیچ تخطی از قانون نشده است؛ یک هزار و ۸۰۰ پارکینگ تامین کردیم اما آنجا فقط به یک هزار و ۵۰۰ پارکینگ نیاز داشت.

وی در مورد وجود آسیب‌های اجتماعی و معتادان متجاهر در منطقه گفت: بعد از منطقه ۱۲ بیشترین آسیب‌های اجتماعی را داریم و سعی کردیم با ساختن ورزشگاه و زمین چمن مصنوعی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، جوانان را به سمت ورزش سوق دهیم تا آسیب‌ها کاهش یابد.

شیری گفت: ۹ هزار معتاد متجاهر طی امسال جمع آوری کردیم و روزانه ۲۵ معتاد را جمع آوری می‌کنیم البته بخشی از آنها دوباره بر می‌گردند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴۳ هزار مترمربع پیاده رو سازی انجام شده اما برای معلولان چون پیوستگی ندارد مشکلاتی پیش می‌آید که تصمیم داریم مناسب سازی انجام شود همچنین پارک بی سیم را مناسب سازی کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha