۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85413085
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار نیروگاه خورشیدی جهرم فارس 

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85413085
آغاز به کار نیروگاه خورشیدی جهرم فارس 

شیراز-ایرنا-مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: فاز اول نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی با قدرت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان جهرم از توابع استان فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل خاتمی یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هکتار، طی مدت دو سال و توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، احداث شده است.

وی ادامه داد: شهرستان فسا با احداث ۱۰۰ سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه ها را در میان سایر شهرستان های استان فارس دارند.

خاتمی افزود: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر متر مربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد ۹۳۵سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۲۲۵ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

خاتمی در تشریح شرایط جهت نصب سامانه خورشیدی در استان فارس گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha