سیاوشی: ۱۴۰۲ سال خوبی برای هندبال ایران نبود/ بدترین اتفاق عدم صعود به جام جهانی بود

تهران- ایرنا- دورازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: ۱۴۰۲ سال خوبی برای هندبال ایران نبود زیرا در مسابقات مختلف چون بازی‌های آسیایی، گزینشی المپیک و انتخابی جام جهانی نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

محمد سیاوشی در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی هندبال در سالی که گذشت، اظهار کرد: ۱۴۰۲ سال خوبی برای هندبال ایران نبود. شروع این سال با برگزاری جام باشگاه‌های آسیا با حضور تیم سپاهان در اصفهان بود. میزبان بودیم و می‌خواستیم نتیجه بگیریم اما این اتفاق نیفتاد. بعد از آن در بازی‌های آسیایی هانگژو نتایج خوبی نگرفتیم و پس از آن در انتخابی المپیک شرکت کردیم و به نتایج دلخواه نرسیدیم. در نهایت هم به جام جهانی هم صعود نکردیم.

باشگاه ها بازیکنان را بی‌پول نگاه داشتند

وی افزود: باشگاه‌ها هم بازیکنان را بی‌پول نگاه داشتند و این موضوع خیلی برای هندبال ایران بد بود. تلخ‌ترین اتفاق امسال صعود نکردن به جام جهانی بود زیرا ما دو سال هندبال را از دست دادیم. اگر به جام جهانی صعود می‌کردیم می‌توانستیم در سال جدید در رقابت‌های جهانی شرکت کنیم و هندبال ما شرایط خوب خود را حفظ می‌کرد اما الان متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

بهترین اتفاق سال گذشته قراردادم با کلوج رومانی بود

دروازه‌بان تیم ملی هندبال عنوان کرد: بهترین اتفاقی که برایم در سال گذشته رخ داد، قرارداد بستنم با تیم کلوج رومانی بود. خداراشکر به سرانجام رسید و توانستم به رومانی بیایم و در تمرینات شرکت و برای آنها بازی کنم.

سیاوشی: ۱۴۰۲ سال خوبی برای هندبال ایران نبود/ بدترین اتفاق عدم صعود به جام جهانی بود

تجربه خوبی با سرمربیان خارجی داشتیم

وی یادآور شد: تقریبا دو سه سالی از دانش سرمربیان خارجی چون مانوئل و وسلین استفاده می‌کردیم و بعد از آن سرمربی ایرانی هدایت تیم را برعهده گرفت. ما به مربی ایرانی عادت داریم و از کودکی با مربیان ایرانی کار کردیم و فقط در اردوهای ملی مربی خارجی با ما بود. تجربه خوبی با سرمربیان خارجی داشتیم و بالاخره از آنها یاد گرفتیم. دروازه‌بانان ما مربیان خارجی داشتند و چیزهای زیادی از مربی دروازه‌بانان آسیایی و اروپایی یاد گرفتیم. همه چیز خوب بود اما ای کاش همه این خوب بودن‌ها با نتیجه همراه بود.

امیدوارم ثبات به هندبال ایران بازگردد

سیاوشی خاطرنشان کرد: امسال امیدوارم تیم نوجوانان که میزبان مسابات آسیایی است، نتیجه خوبی در این مسابقات بگیرد و حداقل در رده‌های پایه حرفی برای گفتن داشته باشیم. همه چیز ورزش از رده‌های پایه شروع می شود. امیدوارم بازیکنان ما به حدی برسند تا پول‌های خوب در ایران بگیرند و دوباره ثبات به هندبال ما مثل دو سال گذشته بازگردد. مطمئن باشید زمانی که دستمزد بازیکنان توسط باشگاه‌ها داده نشود، آن بازیکن در بازی ملی نتیجه خوبی کسب نمی‌کند. این یک امر طبیعی است.

وی تاکید کرد: قرارداد من با تیم کلوج رومانی برج هفت میلادی تمام می‌شود. باید ببینم برای فصل آینده قراردادم با این تیم به کجا می‌رسد. اگر این تیم در لیگ برتر ماندگار شود، خیلی دوست دارم این قرارداد ادامه یابد اما اگر این تیم در لیگ ماندگار نشود، باید دنبال یک تیم جدید بگردم تا ببینم چه پیش می‌آید.

لژیونر تیم ملی هندبال اظهار کرد: از نظر ملی اصلا سال گذشته برای هندبال خوب نبود و از نظر باشگاهی هم خوب نبود زیرا مقداری باشگاه‌ها بازیکنان را اذیت کردند. شاید خواسته من اصلا برای باشگاه‌ها مهم نباشد اما خواسته من این است تا باشگاه‌ها در این ر بازیکنان باشند تا بازیکنان مجبور نشوند به لیگ‌های عراق و کشورهای دیگر عربی بروند. زیرا قیمت دلار افزایش و کاهش می‌یابد برای آنها حضور در این لیگ‌ها به صرفه است.

سیاوشی: ۱۴۰۲ سال خوبی برای هندبال ایران نبود/ بدترین اتفاق عدم صعود به جام جهانی بود

فدراسیون به صورت جدی وارد مساله قراردادهای باشگاهی بازیکنان شود

وی اضافه کرد: امیدوارم در ایران آن مبالغی که بازیکنان با باشگاه‌ها می بندند، به آنها پرداخت شود. فصل گذشته یک سری باشگاه‌ها وارد لیگ برتر شدند و خیلی قول‌ها به بازیکنان دادند اما هنوز آن مبالغ را تسویه نکردند و این خیلی بد است و فدراسیون باید واقعا جدی وارد این موضوع شود تا بازیکن متضرر نشود. بازیکن ملی در این صورت با فکر راحت برای تیم ملی بازی نمی‌کند. بازیکن باید پول بگیرد و واقعا بدون پول نمی‌تواند بازی کند و این طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha