عزیزی:دوبی با مسابقات ۳ میلیون دلاری هم به پای ما نرسید/ بعد از سال‌ها صاحب زمین تنیس شدیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس گفت: کشورهای اطراف مثل امارات، مسابقات ۳ میلیون دلاری دارند ولی ما یک رویداد ۱۵ هزار دلاری را نیز به سختی برگزار می‌کنیم، با این حال ما ۲ گروه بالاتر از آن‌ها هستیم.

حمید عزیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص روند تنیس ایران در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: نخستین اقدام ما بالا بردن تعداد مسابقات و سطح آن‌ها بود. در سال ۱۴۰۱ تنها ۲ هفته رقابت‌های تور جهانی را به ایران آوردیم ولی امسال موفق شدیم آن‌ را به ۶ هفته گسترش دهیم و حدود ۹۰ هزار دلار جایزه پرداخت کنیم.

وی افزود: سعی کردیم مسابقات را به سمتی ببریم که کیفیت تنیس ایران را بالا ببریم ولی واقعیت این است که اگر بخواهیم در رشد رشته تنیس موفق‌تر باشیم باید تعداد مسابقاتی که ورزشکاران حاضر می‌شوند را افزایش دهیم. یعنی تنیسورهای ایرانی حداقل مسابقات منطقه را از دست ندهند و این موضوع هنوز درست نشده است

وی ادامه داد: مشکل عمده ما برای حضور در رویدادهای بین‌المللی، مسائل مالی است. با توجه به افزایش قیمت ارز، اوضاع هر روز سخت‌تر می‌شود اما فدراسیون باز هم تلاشش را می‌کند و شاید سقف تلاش ما خیلی بیشتر از این نباشد. این مسائل مستلزم آن است که همه دست به دست هم بدهیم زیرا کشورهای اطراف ما مثل امارات که فاصله زیادی هم با ایران ندارند، مسابقاتی با هزینه حدود ۳ میلیون دلاری دارند ولی ما مسابقات ۱۵ هزار دلاری را نیز به سختی برگزار می‌کنیم. با این حال فکر می‌کنم که آن مسابقات تنها یک نمایشی از تنیس است نه یک مسابقه واقعی زیرا چنین مسابقاتی هیچ رشدی در تنیس دوبی نداشته و ما ۲ گروه بالاتر از آن‌ها هستیم و اگر بتوانیم در آن سطح مسابقه برگزار کنیم، خیلی بیشتر از این هم پیشرفت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به رشد کمی و کیفی بازیکنان عنوان کرد: رشد خوبی داشتیم ولی با سطح جهانی و کشورهای قدرتمند آسیایی فاصله داریم. اگر بتوانیم سخت‌افزار لازم را مهیا کنیم، مسابقات بزرگی را در همه استان‌ها برگزار می‌کنیم. همه شهرها شاید کورت‌های تنیس داشته باشند اما استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات بزرگ و بین‌المللی ندارند. همین مسئله باعث تمرکز مسابقات در برخی شهرها شده که در عدم پیشرفت ورزشکاران استان‌های مختلف تاثیر زیادی دارد.

عزیزی بیان داشت: باید بازیکنان داخلی و خارجی خوبی در همه استان‌ها حاضر شوند تا سطح تنیسورهای ما بالاتر برود ولی عدم توانایی در برگزاری گسترده مسابقات تقصیر ما نیست و عوامل زیادی در آن موثر است.

عزیزی:دوبی با مسابقات ۳ میلیون دلاری هم به پای ما نرسید/ بعد از سال‌ها صاحب زمین تنیس شدیم

وی با تاکید بر ساخت پایگاه قهرمانی در تهران عنوان کرد: مجموعه استقلال را به عنوان پایگاه قهرمانی ملی فدراسیون مقرر کردیم و بعد از سال‌ها فدراسیون دارای زمین شده، اما نمی‌خواهیم تمرکز مسابقات تنها آنجا باشد. تیم‌های ملی و برترین‌های تنیس ایران به صورت رایگان و یا با تخفیف بسیار بالا در این ورزشگاه تمرین می‌کنند و به دنبال آن هستیم که مراکز تخصصی مثل مرکز درمانی و آموزش را در آن تأسیس تا بتوانیم تجهیزات آن را کامل کنیم و یک پایگاه ملی کم‌نظیر برای تنیس داشته باشیم.

وی همچنین در مورد انتخابات فدراسیون تینس در سال آینده گفت: برای انتخابات ثبت‌نام کردم و برای هرکسی که به جز من انتخاب شود نیز آروزی موفقیت می‌کنم. دوره چهار ساله‌ای که پشت سر گذاشتم ۲ بخش کرونا و پس از آن را همراه داشت که مشکلات زیادی، گریبان ما را گرفت. شاید بزرگ‌ترین مشکل من در زمان ورودم به این رشته، کم دانشی در تنیس بود که فکر ‌می‌کنم حالا دیگر به آن مبتلا نیستم. یک دهه در وزارت ورزش کار کردم و شناخت خوبی داشتم ولی این کم‌دانشی را در دوره بعدی جبران خواهم کرد.

وی درباره فعالیت‌های خود در فدراسیون تنیس خاطرنشان کرد: همه ریاست‌های قبل من کارهای بزرگی انجام دادند و زحمات زیادی برای این رشته کشیدند. از این پس هم از همه متخصصین و پیشکسوتان می‌خواهم که اگر فکر می‌کنند می‌توانند کمک بدهند، در فدراسیون حاضر شوند و ما را یاری کنند.

رئیس فدراسیون تنیس کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار تیم دیویس‌کاپ ایران با استونی اشاره کرد و گفت: قبل از این رویداد اتفاقاتی رخ داد که علاقه‌مندان به تنیس و جامعه ورزش به آن اشراف دارند و بنا به دلایل غیرورزشی میزبانی از ما گرفته شد و مجبور شدیم در سریلانکا به عنوان کشوری ثالث میزبان استونی باشیم. برای این دیدار از تمام ظرفیت‌هایی که داشتیم استفاده کردیم و با برگزاری تورجهانی در جزیره کیش بازیکنان خود را به آمادگی مطلوب رساندیم.

وی ادامه داد: این بازی در شرایطی برگزار شد که تیم ایران تا آستانه تاریخ‌سازی پیش رفت اما در روز پایانی نتیجه را در رقابتی نزدیک واگذار کردیم و از صعود به گروه 2 جهانی بازماندیم. در این مدت سعی کردیم شرایط خوبی را برای تنیس رقم بزنیم و در سال جدید این حرکت با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم در مسیری که تعیین کرده‌ایم، حرکت رو به رشدمان را ادامه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha