فیلم| استاندار: تامین مالی اجرای طرح‌های بهره‌وری آب کشاورزی مازندران با فاینانس چین

ساری- ایرنا- «سید محمود حسینی‌پور» عصر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران به چالش‌های فعالیت‌های کشاورزی ناشی از کاهش شدید بارندگی و پیشروی خشکسالی در همه مناطق استان اشاره کرد و گفت: تامین مالی اجرای طرح‌های بهره‌وری آب کشاورزی از طریق فاینانس کشور چین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای طرح‌های توسعه و مکانیزاسیون کشاورزی مازندران از جمله شامل ساخت سد و جمع‌آوری آب‌های سطحی، لایروبی آب بندان‌ها، سدهای لاستیکی و باز چرخانی آب، زهکشی و یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی از جمله طرح بهره‌وری آب کشاورزی این خطه شمالی است.

کنترل و جلوگیری از شور شدن زمین، کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن، کنترل فرسایش، کنترل سیل، حفاظت محیط زیست، سلامت عمومی و بهداشت، جلوگیری از راکد شدن آب و ایجاد بوی تعفن و نامطبوع در محیط مزرعه، به زیرکشت بردن زمین‌های جدید، زودتر گرم شدن خاک در فصل بهار، شروع زودتر عملیات کشاورزی، کیفیت و کمیت بهتر محصولات، حفاظت از ابنیه و تاسیسات عمومی و توسعه روستایی و امنیت غذایی از جمله مزایای مهم اجرای طرح زهکشی است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ تن محصول تولید می‌شود. این استان در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی و باغی هم رتبه نخست تا سوم کشور را دارد.

فیلم |استاندار : تامین مالی برای اجرای طرح‌های بهره وری آب کشاورزی مازندران با فاینانس چین

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha