صربستان: غرب با پیشبرد سیاست «نظامی‌سازی همه‌جانبه» در صدد شکست روسیه است

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری صربستان امروز (شنبه) تاکید کرد که کشورهای غربی در حال تقویت توانایی نظامی خود هستند و سیاست «نظامی‌سازی کامل» را با هدف شکست روسیه دنبال می‌کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، «الکساندر ووچیچ» در حین بازدید از موسسه فنی نظامی بلگراد به رسانه‌ها گفت: آنچه که اکنون اتفاق می‌افتد، بسیار احمقانه است. همه آنها [کشورهای غربی] فکر می‌کردند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به راحتی شکست خواهد خورد اما اکنون متوجه می‌شوند که این گونه نیست.

رئیس جمهوری صربستان افزود: روند کنونی به سمت نظامی‌سازی کامل و افزایش پنج برابری [توانایی نظامی] از همه جهات است.

بر اساس این گزارش، ووچیچ به همراه «میلوش ووچویچ» وزیر دفاع صربستان از سلاح‌های جدید نیروهای مسلح این کشور بازدید و بر اهمیت افزایش تولید پهپاد و سایر تسلیحات نیز تاکید کردند.

رئیس‌جمهوری صربستان پیشتر تاکید کرده بود در شرایط کنونی نباید این احتمال را رد کرد که غرب سربازان خود را به اوکراین بفرستد و خطر تشدید درگیری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پیش از این، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ پس از میزبانی نشستی با حضور نمایندگان حدود ۲۰ کشور غربی در پاریس گفته بود: در این نشست، موضوع اعزام احتمالی نیروی زمینی کشورهای غربی به اوکراین مطرح شد.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این موضوع به اجماع نرسیدند اما نمی‌توان چنین سناریویی را در آینده منتفی دانست.

در همین حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) به تازگی با بیان اینکه کشورهای غربی هنگام بحث درباره امکان اعزام نیروهای خود به اوکراین با آتش بازی می‌کنند، نسبت به پیامدهای چنین مباحثی هشدار داد.

پس از پایان نشست پاریس، نمایندگان اکثر کشورهای شرکت‌کننده اعلام کردند که قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارند و حتی بیشتر از آن با مشارکت آنها در خصومت‌ها علیه روسیه مخالف هستند.

با این حال، پوتین به غرب هشدار داده است که در صورت اعزام نیروهای غربی برای جنگ در اوکراین، خطر بروز جنگ هسته‌ای جهان را تهدید می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha