معاون شهرداری: ۷۰ درصد آسفالت کوچه‌های کرمانشاه نیاز به ترمیم دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۱ آسفالت یک هزار کوچه و در سال ۱۴۰۲ آسفالت ۹۰۰ کوچه و ۱۹۴ خیابان ترمیم شده است و اکنون بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کوچه در سطح شهر وجود دارد که پنج هزار کوچه معادل ۷۰ درصد آن نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش ایرنا، حمید اعتصام‌فر روز یکشنبه در این ارتباط با بیان اینکه یک برنامه پنج ساله برای ترمیم ۲۰ درصد از معابر آسیب دیده در هر سال تنظیم می‌شود، افزود: در این راستا در هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع ترمیم معابر شهری شامل روکش، لکه‌گیری و آسفالت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت عملی شدن این برنامه بین پنج تا ۱۰ سال آینده عملاً آسیبی در معابر شهری وجود نخواهد داشت و این مساله به عواملی مانند میزان تردد در معابر، آسیب مجدد برخی از آنها و اضافه شدن آن به لیست تعمیرات بستگی دارد.

اعتصام‌فر با بیان اینکه در چند سال اخیر چند روستا و شهرک جدید به کرمانشاه اضافه شده است، ادامه داد: این محلات به تازگی به کرمانشاه الحاق شده‌اند، تیم ما در سطح حوزه معاونت عمرانی گزارش مناطق را بررسی و دسته‌بندی کرده و گزارشات برای رفع ایرادات به صورت عملی در سال جدید اجرا می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ۲ و نیم میلیون متر مربع از معابر شهری تاکنون آسفالت شده است، بیان کرد: در سال جاری هر متر مربع آسفالت به ۳۰۰ هزار تومان هزینه نیاز دارد که با در نظر گرفتن یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع این رقم معادل ۳۶۰ میلیارد تومان است؛ این رقم در سال آینده نیز افزایش خواهد داشت.

وی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سال ۱۴۰۳ در معابر شهری اجرا خواهد شد، برای انجام این عملیات ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

اعتصام‌فر گفت: یک هزار و ۶۲ چاله در خیابان‌های اصلی و فرعی کرمانشاه وجود دارد که بیش از ۵۱۰ چاله در خیابان‌های فرعی است، این چاله‌ها تا نوروز ۱۴۰۳ پر می‌شوند.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تنظیم آسفالت سطح شهر تا آذر ماه هر سال انجام می‌شود، ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و رطوبت زمین در زمستان عملاً امکان انجام عملیات آسفالت در هیچ مرحله‌ای وجود ندارد.

وی افزود: یکی از دلایل این مساله این است که دمای محیط برای انجام عملیات آسفالت باید ۲۵ درجه و برای لکه‌گیری باید نهایتاً ۱۰ درجه سانتی‌گراد باشد، همچنین آسفالت از مصالح سنگی تهیه می‌شود و در صورت وجود رطوبت مصالح دستگاه آسیب می‌بیند.

اعتصام‌فر گفت: پس از آذرماه هر سال مکاتبات با شهرداری‌های مناطق صورت می‌گیرد و مصوبات لازم برای روکش آسفالت و لکه‌گیری به روش ماشینی و دستی برنامه ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید

http://کرمانشاه و کوچه پس کوچه های خراب آن

http://کاهش ترافیک و آسفالت معابر ۲ دستور کار اولویت‌دار شهرداری کرمانشاه

http://آسفالت معابر، آرزوی دست نیافتنی برای شهروندان کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha