۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85413350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اعتراض کشاورزان لهستانی با وجود تعهد دولت به توقف واردات غلات

تهران-ایرنا- دولت لهستان تحت فشار کشاورزان متعهد شده واردات غلات ارزان قیمت را متوقف کند ولی با این وجود اتحادیه‌ها اعلام کردند که همچنان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دونالد تاسک نخست وزیر لهستان تحت فشار و اعتراض کشاورزان، روز شنبه متعهد شد خرید مازاد غلات در بازار داخلی را افزایش دهد، اما رهبران اتحادیه گفتند که همچنان به اعتراض ادامه می‌دهند.

وی روز شنبه در جمع معترضان حاضر شد و طی گفت‌وگوی مستقیم با اعضای اتحادیه های کشاورزی متعهد شد که واردات غلات ارزان قیمت را متوقف کند.

کشاورزان می‌گویند واردات غلات و محصولات کشاورزی ارزان توسط دولت به معیشت آنها آسیب وارد کرده است.

در حالی که مقامات دولتی از گفت‌وگوهای سازنده با کشاورزان خبر می‌دهند ولی بیشتر اعضای اتحادیه کشاورزی اعلام کردند که چیزی از این گفت‌وگوها کسب نکردند. توماش اوبزانسکی، رهبر اتحادیه کشاورزان مستقل گفت که جلسه گفت‌وگو با نخست وزیر چیزی برای آنها به همراه نداشته و همچنان به اعتراضات ادامه خواهند داد.

وی به خبرنگاران گفت: در واقع ما جلسه را بدون گرفتن هیچ امتیازی ترک کردیم.

کشاورزان اعتقاد دارند تعهد دولت برای توقف واردات محصولات کشاورزی ارزان قیمت برای آنها کافی نیست.

چهارشنبه هفته گذشته هزاران کشاورز لهستانی مقابل دفتر تاسک تظاهرات کردند و با آتش زدن لاستیک و پرتاب ترقه، خواستار توقف واردات محصولات کشاورزی ارزان قیمت و مقررات زیست محیطی شدند.

برخی از معترضان تابوتی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «کشاورز ۲۰ سال زندگی کرد اما توسط قرارداد سبز کشته شد».

«پیوتر دودا» رهبر اتحادیه کارگران نیز در جمع معترضان مقابل دفتر تاسک، گفت که سایر اصناف کارگری مثل کارگران معدن، صنایع فولاد و صنایع غذایی نیز به جمع کشاورزان ملحق می‌شوند.

وی گفت: مهمترین چیز این است که ما با هم هستیم زیرا ما یک خواسته مشترک داریم «مرگ بر معامله سبز، مرگ بر زهر سبز».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha