۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85413751
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: گیلان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر فراهم بودن شرایط و امکانات برای میزبانی از مهمانان نوروزی گفت: گیلان به عنوان یکی از مقصدهای اصلی سفر در آستانه نوروز، برای خوش آمد گویی و پذیرایی از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان اظهار کرد: امسال بهار قرآن و طبیعت در کنار هم قرار گرفتند و تمهیدهای لازم برای حضور مهمانان نوروزی فراهم شده است.

وی افزود: در این راستا، مجتمع‌های گردشگری و رستوران‌ها نیز با شرایط ویژه از مسافران پذیرایی خواهند کرد؛ ضمن اینکه ماموران انتظامی، پلیس راه و دیگر گروه‌های امدادی در جاده‌ها تلاش خواهند کرد تا کام مهمانان نوروزی در به‌روز حوادث جاده ای تلخ نشود و از سوی دیگر انتظار داریم که مسافران نیز شئون‌های اسلامی را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان ابراز امیدواری کرد که با کوشش همه نیروهای دست‌اندرکار خدمات نوروزی، خاطره‌های خوشی در ذهن مسافران و مردمان این سرزمین ثبت و ماندگار شود.

وی به تاثیر حضور نیروهای انتظامی در برقراری امنیت در جامعه اشاره و بیان کرد: آرامش مردم در سایه امنیت متبلور می‌شود و نقش نیروهای نظامی و انتظامی در این زمینه غیر قابل چشم پوشی است و امنیت کشور و استان را مرهون زحمات این قشر از جامعه هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به بارش برف هفته های گذشته گفت: نیروهای انتظامی، پلیس راه، راهداری و سایر گروه‌های امدادرسان در این بحران تلاش زیادی انجام دادند تا به مردم آسیب نرسد و در انتخابات نیز شاهد بودیم که نیروهای نظامی و انتظامی از سلامت انتخابات حفاظت کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای پلیس راه در جاده‌ها حضور می یابند، همه مسافران با خیال راحت به حرکت خود ادامه می‌دهند زیرا حضور این نیروها باعث امنیت در جاده‌ها می‌شود.

روند کاهشی تلفات تصادفات جاده‌ای در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز در این رزمایش اظهار کرد: خوشختانه گیلان در سال جاری از لحاظ کاهش آمار جانباختگان حوادث جاده‌ای رتبه چهارم کشور را کسب کرد و امیدواریم که این روند کاهشی همچنان ادامه یابد.

سردار عزیزالله ملکی ادامه داد: نوروز امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان گیلان شد که متاسفانه ۳۷ هموطن در این ایام بر اثر تصادف جان باختند و امیدواریم این تعداد در نوروز پیش رو به شدت کاهش یابد.

وی به رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: این طرح با شعار "آرامش، امنیت در بهار قرآن و طبیعت" از روز پنجشنبه هفته جاری ۲۴ اسفند آغاز و تا روز ۱۴ فروردین ماه با حضور نیروهای انتظامی، پلیس راه، راهداری، هلال احمر، میراث فرهنگی و گردشگری در همه مسیرهای درون شهری، برون شهری و مناطق حادثه خیز انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه هزار و ۷۳۶ نیرو در این طرح حضور دارند، افزود: در این طرح، ۱۵۷ نیروی گشت خودرویی، ۵۷ گشت موتوری نیروی انتظامی با ظرفیت ۸۱۳ نیرو شرکت دارند؛ همچنین ۱۵۸ ایستگاه ثابت و ۱۲۸ ایستگاه سیار در طرح یاد شده فعال هستند و ۷۹۱ خودرو و ۲ بالگرد نیز در این جریان این طرح حضور دارند.

سردار ملکی گفت: تمام تلاش خود را با تمامی ظرفیتهای قانونی موجود بکار خواهیم گرفت تا مسافران با خیالی آسوده و راحت به گیلان سفر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha