۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85413764
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازدید سرزده مسئولان از میدان میوه و ترەبار سنندج +فیلم

سنندج- ایرنا- مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کردستان به همراه جمعی از مسئولان به صورت سرزده و به منظور نظارت بر فرآیند عرضه و فروش میوه، روز یکشنبه از میدان میوه و تره بار سنندج بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، در راستای اجرای طرح نظارتی ایام پایان سال و ماه مبارک رمضان، مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری کردستان، مدیر کل تعزیرات حکومتی، معاون نظارت و بازرسی صمت و سایر دستگاه های متولی روز یکشنبه از میدان میوه و تره بار سنندج به صورت سرزده بازدید کردند و درجریان نحوه عرضه میوه و تره بار قرار گرفتند.

تعدادی از فروشندگان و خریداران میوه و تره بار هم از بازدید مسئولان استفاده کرده و به بیان مشکلات خود به ویژه در زمینه حمل و نقل و ضایعات میوه ها پرداختند.

مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری کردستان در این بازدید بر توزیع و عرضه مناسب میوه باکیفیت تاکید کرد و گفت: بهترین و مطلوب ترین میوه و تره بار با قیمت مناسب باید به مردم عرضه شود.

هادی روشن بیان کرد: افرادی که در میدان های میوه و تره بار مشغول به کار هستند باید در فروش محصولات انصاف را بسیار رعایت کنند و اگر این افراد محصول را با قیمت بالا به خریداران که بیشتر آنها مغازه دارهای سطح شهر هستند عرضه کنند به نرخ بسیار بالاتری به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان هم در صورت بالا بودن قیمت میوه ها میزان خرید خود را کاهش می دهند و یا حتی از خرید اجتناب خواهند کرد و این به ضرر زنجیره تولید تا مصرف است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: اولویت در بازار میوه و تره بار استان، اجرای طرح هوشمندسازی است چرا که باعث یکسان سازی قیمت‌ها، پایش، نظارت کامل و دقیق بر میادین میوه و تربار استان می شود.

روشن اظهار کرد: با توجه به مدیریت سنتی بازار میوه و تره بار سنندج، ضروری است اجرای طرح هوشمندسازی میادین در اولویت کاری قرار گیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان عنوان کرد: در حال حاضر از نظر کمی و کیفی در حوزه عرضه میوه و تره بار در استان کردستان مشکلی وجود ندارد و با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان، خرما با قیمت مصوب برای تنظیم بازار در استان توزیع و عرضه می‌شود.

روشن اضافه کرد: باید زیرساخت‌ها را برای نظارت کنترل قیمت‌ها در بازار میوه و تره بار مهیا کنیم که تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل اتاق اصناف، اتحادیه میوه و تره‌بار با دستگاه‌های نظارتی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان تاکید کرد: ساماندهی بازار می‌تواند به کنترل قیمت‌ها و عرضه محصولات با کیفیت منجر شود و تحقق این مهم نیز می‌تواند به رشد تولید و حمایت از کشاورزان و تحقق حقوق مصرف کنندگان کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha