طرح دسترسی شمال به غرب تقاطع ستاری - لشگری بهره‌برداری شد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری از طرح دسترسی شمال به غرب تقاطع بزرگراه شهید ستاری با بزرگراه شهید لشگری و کندروهای مربوطه همزمان با یکصد و دهمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

به گزارش ایرنا، هادی حق بین عصر شنبه در حاشیه مراسم افتتاح یک طرح عمرانی در غرب پایتخت گفت: بزرگراه شهید ستاری یکی از شریان‌های اصلی شمالی - جنوبی در غرب تهران است. اتصال آن به بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص) که خود از یک سو از مسیرهای اصلی دسترسی به استان البرز بشمار می‌آید و از سوی دیگر میزبان مراکز تجاری - خدماتی بزرگ و پرتردد است، این شریان را از اهمیت بسزایی در سهم پذیری ترافیکی برخوردار کرده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته وسایل نقلیه در جنوب بزرگراه شهید ستاری جهت دسترسی به غرب بزرگراه شهید لشگری ابتدا باید با استفاده از پل موجود به سمت شرق بزرگراه شهید لشگری رفته و سپس با استفاده از دوربرگردان همسطح به سمت غرب این بزرگراه تغییر مسیر دهند. در نتیجه تداخلات عبوری با جریان ترافیکی مسیر شرق به غرب بزرگراه مذکور، منجر به ترافیک سنگین در این محدوده‌ می‌شد.

حق بین با تاکید بر اینکه جهت تسهیل و روانسازی تردد، یک رمپ دسترسی شمال به غرب از بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید لشگری طراحی شد، اضافه کرد: در ادامه احداث و تعریض دو کندرو در مقاطعی از بزرگراه شهید لشگری محدوده پل خیابان صنایع هواپیمایی و پل اختصاصی هواپیمایی برای ایمن سازی ترافیکی به این پروژه اضافه شد.

معاون شهردار تهران یادآور شد: احداث این طرح در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در کمتر از یکسال به پایان رسید.

طرح دسترسی شمال به غرب تقاطع ستاری-لشگری بهره برداری شد

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: طرح دسترسی شمال به غرب تقاطع بزرگراه شهید ستاری با بزرگراه شهید لشگری شامل احداث یک رمپ راستگرد غیرهمسطح (از سطح مثبت یک به سطح صفر) به طول ۴۰۰ متر با عرض متوسط ۶ متر دارای یک خط عبوری، یک خط اضطرار و یک پیاده رو است.

به گفته وی، اجرای ۲ دیوار وزنی به طول مجموع ۲۸۵ متر طول در طرفین این رمپ، احداث و تعریض دو لاین کندرو در محدوده پل خیابان صنایع هواپیمایی و پل اختصاصی هواپیمایی در بزرگراه شهید لشگری در مجموع به طول ۶۵۰ متر با عرض متوسط ۶ متر و اجرای ۱۶۰۰ مترطول شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از سایر اقدامات اجرایی و دستاوردهای این طرح است.

وی افزود: توسعه گردش شمال به غرب این تقاطع با هدف تکمیل گردش‌های ترافیکی ناقص در تقاطع‌ها، کاهش ۱.۷۵ کیلومتر پیمایش های اضافی، کاهش ترافیک ورودی فرودگاه مهرآباد، بهبود دسترسی‌های منطقه پنج، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و روانسازی ترافیکی حاصل از احداث و تعریض بخش‌هایی از کندرو بزرگراه شهید لشگری از جمله تاثیرات بهره‌برداری از این طرح خواهد بود.

به گفته حق بین، طرح‌های دیگر منطقه پنج نیز ظرف ۶ ماه اول سال آینده تکمیل و تحویل شهروندان می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته و طی ۱۱ ماه تکمیل و تحویل شهروندان شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی ‌ عمران شهر تهران نیز اظهار کرد: امروز تقریبا هجدهمین تقاطعی که به شهروندان وعده داده شده بود تکمیل و بهره‌برداری شد.

مهدی صداقتی با بیان اینکه این پروژه دسترسی ستاری به لشگری را فراهم می‌کند، گفت: پلی که امروز افتتاح شد ۲ کیلومتر مسیر شهروندان را کاهش می‌دهد و گره ترافیکی میدان آزادی را باز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بسیار مورد درخواست پلیس راهور بود و یکی از کلیدی ترین تکمیل تقاطع‌های بزرگراهی و دسترسی‌های بود که در سال جاری انجام دادیم، افزود: احداث رمپی به طول ۳۰۰ متر بود، البته سال آینده ۲۵ پروژه عمرانی در تهران افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، به این ترتیب در سال ۱۴۰۱ یازده پروژه، سال جاری ۱۸ و با میزان در نظر گرفته شده برای سال آینده بیش از ۵۰ پروژه تکمیل و به شهروندان تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه با این اقدام بیش از نیمی از ۹۸ تقاطع را که به مردم وعده داده بودیم، تقدیم آنها خواهیم کرد، گفت: عملا این ۹۸ تقاطع، ۷۳۰ کیلومتر از مسیر شهروندان را کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha