۱۵ درصد از جمعیت خلخال زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

اردبیل - ایرنا - مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خلخال گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار که شامل ۱۵ درصد از جمعیت شهر خلخال و روستاهای بخش مرکزی هستند، زیرپوشش این نهاد مقدس هستند.

به گزارش ایرنا ، غلامرضا مظلومی روز یکشنبه در نشست با فرماندار خلخال اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار مشتمل بر پنج هزار و ۲۵۰ نفر در خلخال زیرپوشش کمیته امداد امام بوده و از خدمات حمایتی این نهاد بهره می‌برند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خلخال گفت: با وجود حرکت در راستای سیاست‌های کلی کمیته امداد کشور و تلاش برای خودکفایی و استقلال مالی خانواده‌های زیرپوشش در سال جاری ۱۰۰ خانوار جدید به مجموع خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد خلخال اضافه شده است.

مظلومی ادامه داد: این در حالی است است که در سال جاری با انجام اقدامات حمایتی و پرداخت وام‌ها و تسهیلات اشتغال‌زایی هفت خانوار موفق به رسیدن به مرز خودکفایی و خارج شدن از پوشش حمایتی این نهاد شده‌اند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خلخال یادآور شد: در حال حاضر از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار زیرپوشش خلخالی هزار و ۱۱۶ خانوار ساکن شهر خلخال و عمدتاً حاشیه‌نشین این شهر هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این یک هزار و ۴۸۶ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال نیز زنان سرپرست خانوار هستند که ۵۵ درصد از کل جمعیت خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد خلخال را تشکیل می‌دهند.

مظلومی از پرداخت وام اشتغال‌زایی به خانواده‌های زیرپوشش خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: با پرداخت ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی زمینه اجرای ۲۸۷ طرح اشتغال‌زا فراهم شده است.

وی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده اشتغال کمیته امداد امام خمینی خلخال موفق به ارتقای از رتبه ۹ استان به دوم در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خلخال از هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای انجام امورات مختلف خانواده‌های زیرپوشش این کمیته در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبار صرف پرداخت مستمری ماهانه کمک درمان کمک معیشت و سایر موارد شده است.

مظلومی گفت: در ۱۱ ماه سال جاری و از مجموع هدف ‌ذاری ۹۳ میلیارد ریالی از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی ۹۰ درصد محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha