به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بازیهای گرافیکی دوبعدی و سه بعدی تولیدی در شرکت جاپکو عمدتا با موضوع سرگرمی و آموزشی طراحی شده و ماهیت ماجراجویی و کسب امتیاز دارد و همچنین از جذابیت گرافیکی فوق العاده ای برخوردار است.
این در حالی است که بازی های مشابه خارجی در اپ استورهای خارجی با هزینه های بالایی جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر به فروش می رسند.
موتورهای بازی سازی همچون یونیتی و unreal engine میتوانند قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی کنند. بازی های ویدیویی با تهیه محیط های مجازی، وسیله خوبی برای تمرین ربات های قابل استفاده در محیط واقعی فراهم می کنند.
ناصر محمودی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان جاپکو درباره اهمیت ساخت بازی های گرافیکی اظهار داشت: صنعت بازی سازی در ایران، صنعت رو به رشد و آینده داری است، البته اگر بتوانیم محدودیت ها و مشکلات موجود در این حوزه را بشناسیم و آن ها را حل کنیم. این صنعت در ایران طرفداران بی شماری هم دارد به طوری که در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت ایران عضوی از جامعه بازی های ویدیویی هستند. با توجه به اینکه این گروه عمدتا زیر ۳۵ سال سن دارند ظرفیت بسیار زیادی برای رشد این صنعت به خصوص از جانب جوانان و نوجوانان وجود دارد.
وی ادامه داد: از کاربردهای دیگر گیمیفیکیشن، استفاده از آنها در آموزش الکترونیکی، آزمون الکترونیکی و مسابقه بین فراگیران است که کاربرد بسزایی در حوزه آموزش دارد.
گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازی سازی از جمله زیر مجموعههای دانش طراحی برای تغییر رفتار یا Behavioral Design است که طی سالهای اخیر، در فضای دانشگاهی و نیز محیط کسب و کار مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. در واقع سادهترین تعریف گیمیفیکیشن به این صورت است که گیمیفیکیشن یا بازی سازی، هنر تعبیه کردن مکانیزم های بازی در فضاهایی است که به صورت پیشفرض برای بازی طراحی نشدهاند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جاپکو در خصوص کاربرد بازی های گرافیکی، تصریح کرد: عمده مخاطبان بازی ها، بخش خانگی، آموزشگاه ها و کاربران شخصی Gamification هستند. این قبیل بازی ها، باعث بهبود شرایط کاری و افزایش مشارکت، تعامل و رقابت می شوند و استفاده از قوانین بازی به ما کمک میکند تا به اهداف واقعبینانه کسب و کار برسیم. این شیوه های بازیسازی می تواند شامل امتیاز، مدال ها و سکه باشد و از آن در صنایع مختلف مانند بانک ها، کسب و کارها و آموزش استفاده می شود. از طریق گیمیفیکیشن، وظایف کسل کننده، جذاب می شود و وظایف دشوار به وظایف مورد علاقه و ساده تبدیل می شوند.
به گفته وی، این محصول در سال ۲۰۲۲ تولید شده است و به تعداد ۱۵ نفر فرصت اشتغال برای طراحان کاراکتر و صدا، نویسنده سناریو، توسعه دهنده های یونیتی، واقعیت افزوده و تیم مارکتینگ ایجاد کرده است.
محمودی ادامه داد: این محصولات با میانگین هزینه ۱۵ هزار دلار با همکاری شرکت خارجی در نسخه mvp توسعه داده شده است این در حالی است که در اپ استور های خارجی بازی های مشابه با هزینه های بسیار بالا جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر از اپ به فروش می رسد.
نظر شما