۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85413983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهشت زهرا (س) در پنجشنبه آخرسال شبانه روزی است

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85413983
بهشت زهرا (س) در پنجشنبه آخرسال شبانه روزی است

شهرری - ایرنا - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: امسال غیر از موضوع پنجشنبه و جمعه آخرسال و برنامه سال تحویل، برنامه های ماه مبارک هم همزمان شده و طبق سالهای گذشته از صبح اول وقت پنجشنبه ۲۴ اسفند درهای بهشت زهرا (س) تا آخر وقت جمعه شب برای عموم مردم باز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد تاجیک روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این ۲ روز تردد از درهای اصلی بهشت زهرا (س) بلامانع است و هموطنان تا صبح می توانند بیایند و زیارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سال تحویل هم در بهشت زهرا (س) به صورت مرکزی در گلزار شهدا با دعوت از عموم مردم برگزار خواهد شد، اما در فضاهای عمومی و قطعات عمومی هم مردم می توانند برای زیارت اهل قبور و مراسم سال تحویل آنجا کنار عزیزانشان حضور پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسه های مستمر با مسئولان در این زمینه، افزود: تمهیدات ترافیکی، انتظامی و خدماتی پیش بینی شده و در صورت تایید در جلسه شورای تامین به فضل خدا اطلاع رسانی خواهد شد.

تاجیک با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: شب های جمعه و شب هایی که فردایش تعطیل است مانند شب های قدر درهای اصلی بهشت زهرا (س) برای زائران شهدا و عموما باز خواهد بود.

وی یادآور شد: در شب های ماه مبارک رمضان از آن جایی که درخواست بسیاری از مردم برای زیارت شهدا است، امیداورایم بتونیم آن شب ها درها را باز بگذاریم که این موضوع هم در جلسه شورای تأمین مطرح می شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اظهار داشت: شب جمعه ماه مبارک را هر هفته درها را باز می گذاریم برای زیارت شهدا و این موضوع که درب های بهشت زهرا برای زیارت اهل قبور تا صبح باز باشد در جلسه شورای تأمین مطرح خواهد شد و اگر نقطه نظراتی را داشته باشند طبق آن تصمیم گیری می کنیم.

مردم ایران پنجشنبه پایان هر سال طبق سنتی حسنه بر سر مزار از دست رفتگانشان حاضر می شوند و ضمن عرض ارادت به درگذشتگان و وداعی دوباره با آنان، خود را برای ورود به سال جدید آماده می کنند.

پایتخت نشینان برای بجا آوردن رسم پنجشنبه آخرسال، میعادگاهی به نام بهشت زهرا (س) دارند.

این آرامستان تهران واقع در جنوب پایتخت بیش از ۵۰ سال پیش ( ۱۳۴۹ هجری شمسی) با مساحت ۵۸۴ هکتار محل آرام گرفتن اموات بسیاری بوده است و طبق اعلام مسئولان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این بزرگترین آرامستان کشور دفن هستند.

آرامستان بهشت زهرا (س) تهران مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام دفاع مقدس، انقلاب و مدافعان حرم است، این آرامستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha