۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85414073
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶ هزار تُن کالاهای تنظیم بازار، آماده توزیع در اصفهان است

اصفهان-ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از توزیع بیش از ۶ هزار تُن کالا و اقلام تنظیم بازار در ۱۶۰ نقطه اصفهان در روزهای پایانی سال خبر داد.

به گزارش ایرنا از استانداری اصفهان، امید شریفی روز یکشنبه افزود: این کالاها و اقلام شامل یکهزار و ۷۰۰ تُن سیب و پرتقال، یکهزار و ۵۰۰ تُن برنج، سه هزار تُن شکر و ۶۰۰ تُن مرغ مُنجمد است.

وی افزود: زمان توزیع برنج در آستانه سال نو و شروع ماه مبارک رمضان خواهد بود.

شریفی افزود: برای تنظیم بازار پایان سال، توزیع گوشت قرمز مُنجمد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار در سراسر استان تا پایان ماه مبارک رمضان با فعالیت بیش از ۴۰ گشتِ ویژه اجرا می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: اکنون کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در استان ذخیره شده است و مشکلی در زمینه تامین این محصولات وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، کالاهای تنظیم بازار بطور معمول جزو نیازهای اساسی مردم است که شامل تخفیف نمی‌شود و در عرضه آنها به مردم بازه زمانی مشخص و محدودیت وجود دارد.

تنظیم بازار به معنای متعادل کردن مقادیر عرضه و تقاضاست.

اقلامی شامل کالای تنظیم بازار می‌شود که در مصرف روزانه خانوار وجود دارد و استفاده از آنها در هر خانواده‌ای بطور مستمر در فهرست غذایی قرار می‌گیرد.

خرید کالای تنظیم بازار به قشرهای ضعیف و متوسط جامعه این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر برای استفاده از این اقلام، اقدام کنند و معیشت آنها دچار خدشه نشود.

بدنبال افزایش قیمت کالاهای مختلف، اکنون برخی از کالاهای مهم و ضروری مردم، طبق برنامه‌ریزی با عنوان تنظیم بازار عرضه می‌شود.

سامانه ۱۲۴ بصورت شبانه‌روزی برای ارائه گزارش‌های مردمی در باره هرگونه تخلف، احتکار و گرانفروشی تعریف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha