۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85414129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای شهر بیرجند: عزل شهردار قانونی است

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85414129
رئیس شورای شهر بیرجند: عزل شهردار قانونی است

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با توجه به انجام فرایند و مراحل قانونی، «مهدی بهترین» شهردار بیرجند عزل و «حسن خسروی» به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دلایلی که بر عزل شهردار تاکید داریم همراهی نکردن وی با اعضای شورای شهر است در حالی‌که شهردار باید در اختیار شورا باشد، اما شهردار هیچ‌گونه همکاری نمی‌کند و با این روند نمی‌توانیم ادامه همکاری دهیم.

وی با اشاره به طی شدن روال قانونی عزل شهردار بیان کرد: از ۱۵ روز پیش روال قانونی آغاز شد و ۲۸ بهمن جلسه‌ای در صحن شورای شهر برگزار کردیم که ضمن خواندن نامه‌ها، لوایح و کمیسیون‌ها، موضوع فشار افکار عمومی بر ما در خصوص برخی مسائل مربوط به شهر از جمله بازگشایی معبر خیابان ارتش، فرهنگسرای شهر و مسایل دیگر مطرح شد.

رئیس شورای شهر بیرجند ادامه داد: بر این اساس اعلام کردیم شهردار بیرجند شرایط ادامه کار ندارد لذا با رای‌گیری اعضای حاضر که انجام شد، از مجموع هفت نفر پنج نفر به صلاحیت نداشتن شهردار رای دادند.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را در پیش رو بود با تاخیر چند روزه مکاتبه و نتیجه جلسه را به فرمانداری بیرجند ارسال کردیم که تا روز گذشته که دو هفته تمام شده است هیچ پاسخی از فرمانداری دریافت نکردیم.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد اظهار کرد: بر اساس قانون باید فرمانداری مصوبه مربوطه را تایید یا رد کند اما اگر در طول ۲ هفته پاسخ نداد مصوبه لازم‌الاجرا می‌شود، بنابراین تا پایان روز اداری گذشته (شنبه) پاسخی از فرمانداری دریافت نشد که منجر به عزل شهردار شد.

وی بیان کرد: با توجه به طی شدن روال قانونی، امروز سرپرست جدید شهرداری بیرجند که در گذشته نیز معرفی و اعلام شده است باید بر منصب کار بنشیند و شهردار پیشین (بهترین) باید کرسی شهرداری را رها کند.

رئیس شورای شهر بیرجند عنوان کرد: با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی و اعضای شورا به اتاق شهردار بیرجند رفتیم و تقاضا کردیم کرسی را تحویل سرپرست جدید دهد اما وی خود را تابع نظر فرمانداری دانست و گفت فرمانداری این مصوبه را تایید نکرده و باید اینجا بمانم.

وی یادآور شد: قانون اجازه عزل شهردار را به ما داده است و روز گذشته پایان کار وی بود و نباید امروز در محل شهرداری حاضر می‌شد.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد بیان کرد: اکنون مردم و مسئولان شهر باید قضاوت کنند، اما از نظر ما «مهدی بهترین» شهردار نیست و «حسن خسروی» به عنوان سرپرست جدید باید امور را بر عهده گیرد، لذا از امروز هرگونه مکاتبه‌ای از طرف شهردار او وجاهت قانونی ندارد.

وی بیان کرد: سرپرست جدید شهرداری بیرجند فردی مجرب، متعهد و پرتلاش است که امیدواریم در مدت سرپرستی بتواند خدمات خوبی به مردم شهر ارائه دهد و زمینه را برای شهرداری که بعد اعلام خواهد شد فراهم کند.

رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال، سرپرست جدید شهرداری بیرجند امور مربوط به شهر را پیگیری خواهد کرد تا در روند ارائه خدمات به شهروندان خللی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با همدیگر تعارض فیزیکی داشته باشیم عنوان کرد: از ابتدای شورای ششم شهر تاکنون «مهدی بهترین» چند نوبت استیضاح و یک نوبت هم عزل شده است اما فرمانداری نسبت به عزل وی اعتراض کرد و این بار عزل دوم صورت گرفت که صراحت قانونی دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد گفت: با شعار هم‌گرایی روی کار آمدم اما پس از گذشت چند ماه دیدیم شهرداری با شورای شهر همراهی و هم‌گرایی ندارد در حالی که باید در داخل مجموعه هم‌گرایی داشته باشیم تا در سایر حوزه‌ها، تاثیرگذار واقع شویم این مهم باعث شد به سمت تغییر و عزل شهردار بیرجند برویم.

حسن خسروی در گذشته شهردار منطقه ۲ و همچنین کارمند شورای شهر بیرجند بوده است.

پس از گذشت سه سال از شورای اسلامی ششم شهر بیرجند در سال نخست «علیرضا محمودی‌راد»، سال دوم «حسنی‌صفت» و سال سوم حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد رئیس شورای شهر بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha