۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85414164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات فوتی خراسان جنوبی ۱۰ درصد کاهش یافت

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85414164
تصادفات فوتی خراسان جنوبی ۱۰ درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۸ نفر در جاده‌های استان فوت کردند و تصادفات منجر به فوت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ علیرضا رضایی روز یکشنبه در نشست شورای راهبردی تصادفات و کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین مجروحان تصافات جاده‌ای استان از ابتدای امسال کاهش سه درصدی دارد.

وی افزود: کاهش تعداد متوفیان و مجروحان تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری نشان دهنده این است که شدت تصادفات در خراسان جنوبی کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش سفرهای شبانه در جاده‌های استان باشیم که درخواست ما از مردم این است که سفرهای خود را در طول روز انجام دهند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: با توجه به کویری بودن جاده‌های استان شاهد افزایش سرعت در سطح جاده‌ها هستیم که این موضوع شدت حوادث را در جاده‌های استان افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ هزار وسیله نقلیه که در استان سرعت بحرانی داشتند متوقف شدند بیان کرد: علیرغم اینکه در نوروز پارسال تردد جاده‌ای استان هفت درصد کاهش یافته اما حوادث جاده‌ای در استان بالا بوده است.

سرهنگ رضایی با تاکید براینکه باید برای روزهای و ساعات اوج تردد در استان برنامه‌ریزی داشته باشیم، بیان کرد: در ایام نوروز پارسال ۶۰ درصد تصادف استان را در محورهای غرب استان داشتیم اما در طول سال بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تصادفات در محورهای شمال و شرق استان است.

وی عنوان کرد: راه فرعی روستای گردشگری خرو از مناطق حادثه خیز استان است و در نوروز پارسال ۲ نفر و در نوروز سال قبل هم سه نفر در این جاده فرعی کشته شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷۵ درصد متوفیان طرح نوروزی سال قبل در استان سرنشینان بوده‌اند که بحث بستن کمربند به خصوص برای سرنشینان عقب خودرو باید فرهنگ‌ سازی شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: در طرح نوروزی سال گذشته ۲۱ نفر از مجموع ۲۸ فوتی تصادفات جاده‌ای سرنشینان بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همانند همیشه بیشترین تصادفات را در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها داریم، بیان کرد: وقوع بیش از ۶۰ درصد سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها موجب شکل گیری پویش «۶۰ - ۳۰» با هدف پیشگیری و کاهش سوانح رانندگی شده است.

سرهنگ رضایی افزود: در طرح نوروزی امسال درخواست ما این است که عملیات راه‌سازی در راه‌های اصلی و فرعی در ایام نوروز تعطیل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سامانه‌های هوشمند تخلف در استان فعال تا سرعت لحظه‌ به لحظه محاسبه شود، گفت: رانندگان در ۱۲ کیلومتر دوطرفه در محور قاین - بیرجند، کمربندی قاین، ۱۵ کیلومتر محور طبس - یزد از کیلومتر ۸۵ تا ۱۱۰ این محور و انتهای حوزه استحفاظی خراسان جنوبی یعنی دیگ رستم به سمت کرمان حتما قوانین رانندگی را رعایت کنند چرا که ایام نوروز و طول سال شاهد حوادث تلخی در این مسیرها بوده‌ایم.

تصادفات فوتی خراسان جنوبی ۱۰ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ نفر در شهرهای استان کشته شدند که هشت نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل در شهرهای استان فوت شدند.

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: اکثر فوتی‌های تصادفات فوتی استان کمتر از ۳۵ سال سن دارند، از آنجایی که در استان پیست موتورسواری و ماشین سواری استاندارد نداریم، جوانان هیجان‌های خود را در بلوار پیامبر اعظم تخلیه می‌کنند که منجر به حوادث تلخی می‌شود.

وی عنوان کرد: خودروهای با سرعت بالا در بلوار پیامبر اعظم توقیف می‌شوند، آشکارسازی خوبی هم در این بلوار انجام شده‌ است و تعداد متوفیان مرکز استان از ۲۳ نفر در سال گذشته به ۱۵ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

وی با اشاره به کشته شدن ۱۷ نفر عابر در تصادفات درون شهری خراسان جنوبی، گفت: در این خصوص آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده و افزایش روشنایی در این مکان‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

سرهنگ عباسی ادامه داد: درخواست اختصاص خودروهای کمکی برای گشت‌های نامحسوس داریم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم از اجرای طرح نوروزی در سطح محورهای مواصلاتی استان از ۲۵ اسفندماه خبرداد و گفت: طرح راهداری نوروزی خراسان جنوبی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

محمد فدوی افزود: در قالب این طرح روزانه ۳۸ اکیپ ثابت و سیار به‌صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود و ۲۵۰ نیرو، ۲۳۰ دستگاه خودرو و ۳۳ باب راهدارخانه در این طرح فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان در این ایام افزایش یابد، تصریح کرد: در همین راستا از اول اسفند ماه نسبت به آماده‌سازی راه‌های ارتباطی برای سفر ایمن کاربران جاده‌ای اقدام شده است.

وی به برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران با همکاری سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای آمادگی هر چه بهتر در خدمات‌رسانی ایجاد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: راهداران استان در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی آمادگی کامل برای سرویس‌دهی به مسافرانی که از محورهای مواصلاتی استان تردد می کنند را دارند.

فدوی افزود: سامانه ۱۴۱ راهداری هم به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و ایرادات احتمالی است و همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌ها به صورت تلفنی پاسخگوی کاربران جاده‌ای هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha