۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85414265
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بهترین زمان برداشت چغندرقند پاییزه در خوزستان ۱۵ فروردین ماه است

اهواز-ایرنا- مجری طرح چغندرقند کشور گفت: بهترین زمان برای برداشت این محصول پاییزه در خوزستان، ۱۵ فروردین ماه است.

به گزارش ایرنا، پیمان حصادی روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی برداشت چغندرقند پاییزه استان خوزستان بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ عمده کشت چغندر قند پاییزه در خوزستان در شهریور و مهرماه انجام شده است.

وی افزود: با توجه به همزمانی برداشت چغندرقند پاییزه و گندم، استان خوزستان ظرفیت حمل زیادی ندارد بنابراین کارخانجات قند باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی‌ها را برای عقد قرارداد با کامیون‌دارها انجام دهند.

حصادی تصریح کرد: برای جلوگیری از بیماری و پوسیدگی باید از کشت ارقام دیگر چغندر بجای چغندرکنونی خودداری شود.

وی اظهار داشت: ناظر عالی کشاورزی عیارسنجی از مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی را برعهده دارد و هیچ‌کس نباید مانع ورود آنها به آزمایشگاه‌ها شود.

مجری طرح چغندرقند کشور افزود: مبنای تعیین قیمت چغندرقند پاییزه، هزینه‌های تولید است و به زودی قیمت این محصول اعلام خواهد شد.

رییس گروه گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه در سال‌های گذشته سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه در کشور روند افزایشی داشته کفت: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در استان از میانگین کشوری بالاتر است .

حسین پور سطح زیر کشت سال گذشته چغندرقند خوزستان را ۱۵ هزار و ۴۳۶ هکتار به میزان تولید یک میلیون و ۶۰ هزار و ۵۹۸ هکتار اعلام کرد وافزود: پیش‌بینی می‌شود عملکرد محصول چغندر قند پاییزه ۷۰ تن در هکتار باشد که بر این مبنا بیش از یک میلیون و ۳۸۳ هزار تن محصول چغندقند از سطح مزارع برداشت خواهد شد.

حسین پور همچنین اظهارکرد: برای حمل این میزان چغندر قند ۵۵۸ کامیون در روز مورد نیاز است و ۱۴ کارخانه قند کار برداشت چغندر قند پاییزه را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha