۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85414379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در شاخص‌های مختلف باید بهبود یابد

اهواز- ایرنا- معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتیجه عملکرد آموزش و پرورش خوزستان مطلوب نیست و بررسی ها نشان می دهد که شاخص های مختلف از جمله جایگاه آموزشی شاخه نظری در استان باید بهبود یابد.

به گزارش ایرنا محسن زارعی یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: دستور ارتقاء کیفیت آموزشی و تقویت مدارس دولتی از سوی رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت عملکرد آموزش و پرورش در برخی بخش‌ها پنهان مانده بود گفت: از سال گذشته میانگین نمره آزمون نهایی در پایه دوازدهم ملاکی برای ارزیابی کیفیت آموزش در کشور قرار گرفته است.

زارعی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال افزایش کیفیت آموزش است اظهار کرد: نمرات آزمون نهایی پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم در کنار نشان دادن وضعیت آموزشی آموزش و پرورش مبنایی برای برنامه‌ریزی سال تحصیلی بعد است.

شاخه نظری آموزش و پرورش خوزستان در جایگاه 30 کشور

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه شاخص آموزشی شاخه نظری استان خوزستان در جایگاه ۳۰ کشور قرار دارد ادامه داد: رشته علوم انسانی در مدارس خوزستان با ضعف‌هایی همراه است و در مواردی دانش‌آموزانی که امکان ورود به رشته‌های تجربی و ریاضی را ندارند به اجبار در رشته علوم انسانی درس می‌خوانند که حاصل آن در آینده استان افزایش بیکاران و یا آسیب اجتماعی است.

زارعی اظهار کرد: در خوزستان اهتمام ویژه‌ای به توسعه هنرستان‌ها وجود دارد و با اقدامات انجام شده توسعه هنرستان در استان ۴۳ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: توسعه هنرستان‌های جوار صنعت یک‌نیاز برای استان صنعتی خوزستان است‌ تا با استفاده از این بستر نیروی مورد نیاز صنعت در استان تامین شود.

وی رونق شغل‌های کاذب در استان و یا بی‌انگیزگی را عامل کاهش ۲ نمره‌ای معدل دانش‌آموزان پسر نسبت به دختران دانست.

زارعی با بیان اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها خواهان برگزاری آزمون نهایی در امنیت و اطمینان هستند ادامه داد: هیات وزیران تصویب کرد که دستگاه‌ها ملزم به همکاری در تامین تجهیزات لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی هستند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سمپاد( استعدادهای درخشان) در خوزستان قابل قبول است ولی متاسفانه به دلیل توجه به مدارس سمپاد وضعیت آموزش در مدارس دولتی فراموش شده است.

محدودیت های کرونایی ضربه سنگینی به سطح علمی دانش‌آموزان کشور وارد کرد

وی ادامه داد: محدودیت های ایام کرونا و تعطیلی ۲ ساله مدارس در آن دوره ضربه سنگینی به سطح علمی دانش‌آموزان وارد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خوزستان همواره در سال‌های اخیر تنها نیم درصد از سهم رتبه‌های کنکور را به خود اختصاص داده است .

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: کم کردن اعتماد مردم به نظام آموزشی از اهداف دشمنان است و باید آموزش و پرورش با عملکردی مناسب دشمنان را ناامید و هدفگذاری‌های آن‌ها را از بین ببرد.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن یک میلیون و یکصد هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی در جایگاه سوم کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha