۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85414475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مدارس استثنایی خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط خاصی که در مدارس استثنایی استان وجود دارد برای مناسب‌سازی ۲۸ مدرسه، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مصوبات شورای آموزش و پرورش لازم‌الاجرا است و باید تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

وی بر اجرای دقیق مواد ۱۳ و ۱۶ قانون شوراهای آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: در این خصوص جلساتی برای بررسی تحقق این مواد قانونی با حضور معاون امور عمرانی استانداری، اداره کل آموزش وپرورش، فرمانداری، امور مالیاتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار و راه حلی برای کمک به آموزش و پرورش و جبران کمبود کلاس درس در استان اندیشیده شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ماده ۱۷ قانون شوراهای آموزش و پرورش، گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها تغییر کاربری‌ زمین‌های مدنظر خود را اعلام کنند تا در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع، شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها هم باید به صورت مرتب برگزار و مصوبات پیگیری و اجرا شود.

۱۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مدارس استثنایی خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: اکنون ساخت ۱۰۰ کلاس درس در شهر بیرجند در دست اجرا است که در صورت جذب به موقع اعتبار، در مهر و آبان ماه سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

حامد رخسارپور اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سرانه آموزشی استان به ۶.۴۷ متر مربع رسیده که تا رسیدن به وضعیت استاندارد که ۸.۴۹ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، فاصله دارد.

وی بیان کرد: بیشترین سرانه فضای آموزشی استان با ۱۳.۵ مترمربع مربوط به بخش دستگردان شهرستان طبس و کمترین میزان با ۴.۵ مترمربع نیز مربوط به مرکز استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون در بیرجند ۴۹ مدرسه به صورت ۲ شیفت فعال است، عنوان کرد: جمعیت دانش‌آموزی در بیرجند نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی یادآور شد: پروژه ساختمان نیمه‌ تمام اداره کل آموزش و پرورش در محل سایت اداری اکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رخسارپور ادامه داد: در سفر دوم هیات دولت و رئیس جمهور به استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شد که تاکنون تخصیص نیافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha