۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85414491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن‌های «سلام رمضان» در بیش از ۱۱۰ محله گیلان

رشت - ایرنا - دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه هدف‌گذاری جبهه فرهنگی استان در برگزاری ۱۱۰ جشن محله محور با عنوان «سلام رمضان» در پیشواز از این ماه مبارک بود گفت : تاکنون ۱۱۴ مجموعه از محلات گوناگون استان در فراخوان عمومی این جشن‌های اعلام آمادگی کردند.

مجتبی پوریوسفی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رویکرد این مجموعه اجرای عملیات‌ فرهنگی و اجتماعی مردمی و تقویت و پشتیبانی اقدامات مردمی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی اجرای پویش «ستاره‌های زمین» را یکی دیگر از اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب استان در ایام ماه رمضان عنوان کرد و افزود: این پویش سال گذشته نیز در سراسر کشور اجرا شد و در آن خانواده‌ها از قرائت دسته جمعی سوره کوثر در پای سفره‌های افطار فیلمبرداری کرده و در فضای مجازی با هشتگ #ستاره_باشیم و #ستاره_های_زمین انتشار دادند و اینبار هم همینگونه اقدام می شود.

وی، تقویت و ترویج برگزاری محافل خانگی قرائت قرآن کریم را یکی دیگر از رویکرد های این جبهه در این ماه مبارک عنوان و ذکر کرد: فعالان مردمی برگزاری محافل خانگی قرآن کریم در حال شناسایی هستند و همچنین صندوقچه محافل خانگی قرآنی طی روزهای آتی برای نخستین بار در کشور در گیلان رونمایی می شود.

پوریوسفی با اشاره با اشاره به اینکه اقدامات مذکور در قالب ستاد کشوری یاوران قرآن انجام می‌شود، تصریح کرد: کلیه اقدامات این جبهه در ماه رمضان امسال در قالب این ستاد اجرایی می‌گردد.

وی با بیان اینکه اقدامات قرآنی ماه مبارک رمضان امسال در قالب عملیات کشوری «زندگی با آیه ‌ها» در حال پیگیری است، گفت: پویش مسطورا و نیز ستاره‌های زمین ۲ اقدامی است که در ذیل این عملیات اجرایی می‌شود.

وی تقویت مراسم افطاری ساده در محلات گیلان را یکی دیگر رویکردهای این مجموعه عنوان و اظهار کرد: به منظور پشتیبانی از برپایی محافل افطاری ساده اقلامی مانند پنیر، خرما و شکر در حال تهیه است که تا حد امکان در اختیار مجموعه های مردمی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha