۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 85414495
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروژه نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی افتتاح شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 85414495
پروژه نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی افتتاح شد

مشهد-ایرنا- همزمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی با حضور استاندار و تولیت آستان قدس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، قائم مقام آستان قدس رضوی عصر یکشنبه در آیین افتتاحِ پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی گفت: بنای زیر گذر حرم مطهر رضوی که حدود سه دهه از تاسیس آن می‌گذرد، نیازمند بازسازی و بهسازی بود در همیت راستا اقدام به اصلاح این بنا کردیم و امروز شاهد افتتاح این پروژه بودیم.

مصطفی فیضی افزود: در آستان قدس رضوی شاهد توجه ویژه به دو مساله حیاتی تسهیل و ارتقا سطح کیفی زیارت هستیم.

وی گفت: آستان قدس رضوی و خانواده بزرگ خدمت این آستان مقدس در هر ۲ وجه با جدیت و بدون وقفه به صورت مداوم در حال فعالیت اند و ظرف این سال ها، پروژه ها و اقدامات بزرگی را به ثمر رسانده است.

پروژه نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی افتتاح شد

قائم مقام آستان قدس اظهار کرد: ما همواره ضمن نکوداشت خدمات و فعالیت هایی که طی قرون متمادی به ویژه در دوران پس از انقلاب در این آستان انجام شده است نگاه به آینده داشتیم و وظایف خودمان را نسبت به زائران و زیارت همواره مد نظر قرار داده ایم.

وی همچنین به دیگر پروژه های در دست انجام آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: ساخت رواق مسقف به نام حضرت امیرالمومنین علی(ع) در صحن جمهوری حرم مطهر که معادل رواق حضرت امام (ره) است یکی از این پروژه هاست که در دست اقدام است‌ و پس از اتمام برای اولین بار از بام این رواق شرایط سلام و احترام به گنبد مطهر رضوی فراهم خواهد آمد.

فیضی افزود: در این پروژه قریب به ۲۰ هزار متر فضای زیر سطحی بست شیخ بهایی به زیارت اختصاص خواهد یافت که بالغ بر ۴۰ درصد کار انجام شده است.

وی ادامه داد: نوسازی و بازسازی کف، سقف، سرامیک و همه بخش هایی که به حرم مرتبط است در کنار توجه به تعالی زیارت از وظایف ماست و افتخار داریم امسال بهار قرآن و طبیعت را با هم جشن بگیریم و آستان قدس رضوی در این ایام برنامه های ویژه ای برای زائران تدارک دیده است.

استاندار خراسان رضوی هم در این آیین گفت: زیارت موضوعی است که در تمامی شئونات شهر مشهد اثر گذار است.

پروژه نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی افتتاح شد

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه بحث اقتصاد، خدمت، حمل و نقل، امنیت، اسکان و اقامت و شهرسازی در شهر مشهد تحت تاثیر موضوع زیارت است افزود: همه آنچه که در این شهر اتفاق می افتد به اندازه های مختلف تحت تاثیر موضوع راهبردی زیارت قرار دارد.

وی ادامه داد: اهداف بلند را باید در مشهد دنبال کنیم و هر چند وضعیت موجود عاری از اشکال نیست، اما سرمایه ما در این شهر همین اتحاد و اتفاق است.

استاندار گفت: آینده امیدوار کننده است و خوشبختانه ظرفیت ها فراهم شده و امیدوار هستیم در آینده ای نزدیک شاهد ارتقا و کیفیت بخشی در خدمات باشیم.

نظری در پایان گفت: تشرف و اقامت زائر با افق پیش رو در نگاه بلند مدت در دستور کار است و هر آنچه که لازم است را انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha