۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85414563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش میدانی ایرنا از راهپیمایی حامیان غزه در سوریه + فیلم

تهران- ایرنا- فلسطینیان مقیم سوریه با برگزاری راهپیمایی در اردوگاه «جرمانا» در حومه جنوبی شهر دمشق با هموطنان خود در غزه اعلام همبستگی کردند.

به گزارش ایرنا، جوانان فلسطینی شرکت کننده در این تظاهرات، شعارهایی را علیه رژیم صهیونستی سردادند و جنایات این رژیم اشغالگر در نوار غزه به خصوص زنان وکودکان را محکوم کردند.

بیشتر راهپیمایان، جوانان و نوجوانانی بودند که سرزمین آبا و اجدادی خود را تا کنون ندیده‌اند اما بازگشت به موطن اصلی و شهرهای ناصره، حیفا و یافا آرزوی آنهاست.

شرکت کنندگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز انزجار از بی تفاوتی برخی کشورهای عربی در رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم در نوار غزه، تاکید کردند که سرزمین تاریخی فلسطین باید به مردم این کشور بازگردد.

«ابو مجاهد» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این گفت وگو، اظهار داشت: تجمع در اردوگاه فلسطینی نشین جرمانا، برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی برگزار شد. آرمان فلسطین آرمان مسلمانان، عرب‌ها و همه مردم عدالتخواه در سراسر جهان است.

وی با بیان اینکه تمام مردم جهان باید همبستگی خود را در حمایت از ملت و آرمان های فلسطین اعلام کنند، گفت: ما خواستار باز شدن کریدورهای بشردوستانه برای ارسال کمک‌های فوری بدون مانع به غزه هستیم.

همچنین او افزود: ما از نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که سکوت خود را مقابل این اقداماتی که ما را به دوران تاریکی می‌برد، بشکنند و برای پایان دادن به این تجاوزگری‌ها تلاش کنند.

«نضال دیب» یکی از مسوولان جبهه مبارزه مردمی فلسطین، گفت: تجمع همبستگی با مردم فلسطین، پیامی در حمایت از ملت فلسطین مخابره می کند. تشدید جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی تواند اراده ملت ما را از بین ببرد.

وی در پایان گفت: جهان اکنون شاهد کشتار و وحشی‌گری رژیم صهیونستی در غزه است اما این رژیم در هیچ جنگی با فلسطینیان پیروز نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha