شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

قم- ایرنا - معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور، دبیرستان دین‌ و دانش قم را یکی از یادگارهای ارزشمند شهید بهشتی دانست و گفت: این شهید بزرگوار با تاسیس این دبیرستان به دنبال مبارزه با حکومت ستم‌شاهی، همچنین تربیت جوانانی شجاع و حماسه‌ساز برای نهضت انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ابوالفضل شکارچی یکشنبه شب در نخستین یادواره شهید بهشتی و چهل شهید دبیرستان ماندگار دین و دانش که در سالن اجتماعات این دبیرستان در قم برگزار شد اظهار داشت: این یک یادواره استثنایی و منحصر به فرد است.

وی در ادامه افزود: ده‌ها یادواره شهید در مدارس مختلف کشور برگزار می‌شود، ولی هیچ‌ مدرسه‌ای ویژگی‌های دبیرستان دین و دانش را ندارد.

دبیرستان دین و دانش در سال ۱۳۳۳ زیر نظر شهید آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی در شهر قم آغاز به کار کرد.

این دبیرستان در طول سالیان انقلاب و دفاع مقدس محل تدریس و تحصیل شخصیت‌های شاخص و برجسته سیاسی، مذهبی، فرهنگی و هنری کشور بوده‌ است.

این سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: علت اینکه رهبر معظم انقلاب این بیانیه را صادر فرمودند این است که پرچم‌داری انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها به دست جوانان است.

سردار شکارچی در ادامه افزود: این به معنای این نیست که پیرمردها، ریش سفیدها و کسانی که سِنی از آنان گذشته، کنار زده شوند، بلکه باید پرچم‌داری در اختیار جوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان در همه عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند بیان داشت: جوانان در دوران دفاع مقدس، جنگ را اداره کردند.

وی با بیان این نکته که جوانان در دهه ۶۰ تربیت‌یافتگان دست افرادی مانند شهید بهشتی بودند یادآور شد: شهید بهشتی برای ما یک اُسوه و الگو است.

آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ تَن از یارانش در انفجار تروریستی دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاسیس دبیرستان دین و دانش توسط شهید بهشتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتخاب اسم این مدرسه به مفهوم مبارزه با حکومت ستم‌شاهی، آینده‌نگری همچنین تربیت و پرورش نسلی تاثیرگذار برای انقلاب حضرت امام بود.

سردار شکارچی با بیان این مطلب که شهید بهشتی تفکر ساقط کردن رژیم شاهنشاهی را داشت خاطرنشان کرد: تکرار کردن کلام شهید بهشتی خوب است، ولی تفکر این شهید را نیز باید بشناسیم و استمرار دهیم.

وی اظهار کرد: شهید بهشتی می‌خواست، نسلی تربیت شود که رژیم ظالم و ستمگر ستم‌شاهی را ساقط کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهید بهشتی دنبال جایگزین کردن ولایت فقیه و حاکمیت دینی با حکومت طاغوت بود تصریح کرد: این تفکر شهید بهشتی است، و اسم این دبیرستان را دین و دانش می‌گذارد.

وی بیان داشت: راهبرد نظام‌ سلطه و استکبار جهانی همیشه این بوده که دین را از دانش جدا کند.

شکارچی خاطرنشان کرد: امروز که ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، به لطف معلمان انقلابی و فرهنگیان متدین و مجاهد این راهبرد باید بیش از قبل دنبال شود.

این سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جدا شدن دین از علم باعث ریختن بمب هسته‌ای بر سر مردم بی‌گناه می‌شود خاطرنشان کرد: فروریختن موشک توسط رژیم صهیونیستی بر سر مردم غزه نیز نتیجه جدا شدن دین از علم است.

وی با یادآوری این نکته که عالم‌ترین فرد در صورت نداشتن دین، جزو لشکریان شیطان خواهد شد خاطرنشان کرد: هر موشکی در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان ساخته می‌شود، بر علیه محرومان و مستضعفان جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر موشکی که در جمهوری اسلامی ساخته می‌شود نیز برای دفاع از محرومان و مستضعفان جهان است، چرا که ما بر خلاف دنیای استکبار، علم را به دین گره زده‌ایم.

این مقام عالی رتبه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که هر توفیقی که ایران دارد، برای آن ۲ کلید واژه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است یادآور شد: جمهوری اسلامی دارای مرزهای جغرافیایی می‌باشد ولی انقلاب اسلامی مرز مشخصی ندارد و حوادثی که در غزه رخ می دهد، برخاسته از انقلاب اسلامی است.

شکارچی با بیان این مطلب که دشمن در مقابل انقلاب اسلامی جبهه گرفته است گفت: مردم غزه خودشان می‌جنگند و ایثار و مقاومت می‌کنند، هر جایی که ندا و فریاد مظلومی بلند شده و توسط نظام‌ سلطه ظلمی برپا می‌شود، مرز انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

۳۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس قم برگزار شد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش قم نیز با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ یادواره شهید در سطح مدارس این استان برگزار شده گفت: عموم یادواره‌ها نیز به همت، کُنش‌گری و برنامه‌ریزی دانش‌آموزان اجرا شده‌ است.

علیرضا رحیمی همچنین افزود: امیدی که رهبر معظم انقلاب به نسل نوجوان و جوان دارند، نمودها و مصداق‌های آن را در این یادواره‌ها می‌بینیم.

مدیر دبیرستان ماندگار دین و دانش قم نیز با بیان اینکه این دبیرستان حدود ۷۰ سال پیش توسط شهید بهشتی تاسیس شد گفت: شهید بهشتی سال‌ها مدیر دبیرستان دین و دانش بود و تدریس می‌کرد تا اینکه در شروع نهضت اسلامی به رهبری امام راحل در سال ۱۳۴۱، به علت تنگناهای ایجاد شده از سوی رژیم پهلوی، محبور به ترک این مرکز آموزشی شد.

سید محمدرضا موسوی با بیان مطلب که ما میراث‌دار این شهید بزرگ هستیم اظهار کرد: هر گاه که به عکس این بزرگوار نگاه می‌کنیم، شرمنده می‌شویم چراکه آن گونه که شایسته بوده، نتوانستیم به ایده‌ و تفکری که برای آن تلاش کرد و شهید شد، پایبند باشیم.

مدیر دبیرستان دین و دانش همچنین یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جوانانی که در این دبیرستان درس می‌خواندند، در جبهه‌های جنگ تحمیلی حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه این جوانان به قهرمانان این کشور تبدیل شدند بیان کرد: ما هیچ وقت نمی‌توانیم قدر آن قهرمانانی که برای کشور جنگیدند را بدانیم.

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

نخستین یادواره شهید آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و چهل شهید دبیرستان ماندگار دین و دانش قم با حضور مقام‌های کشوری و لشکری، جمعی از دانش‌آموزان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این آیین همچنین از سید عباس اسماعیلی طبا از مدیران سابق این دبیرستان و از فرهنگیان پیشکسوت قم تجلیل به عمل آمد.

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

شهید بهشتی با تاسیس دبیرستان دین و دانش جوانان شجاعی را پرورش داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha