آغاز طرح پایش نوروزی دستگاه های امدادی البرز+فیلم

کرج - ایرنا - دستگاه های امدادی و خدماتی استان البرز با هدف پیشگیری از حوادث در جاده های پرترافیک استان، روز دوشنبه طرح پایش و نظارت نوروزی را با استفاده از امکانات و تجهیزات هوشمند و خودرویی در قالب تمرین آمادگی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگارایرنا، فرمانده انتظامی البرز در این رزمایش گفت: ۹۰ تیم ثابت و گشت سیار، نامحسوس و پیاده پلیس راه و امدادگران هلال احمر، اورژانس و راهداران استان البرز پس از اجرای تمرین آمادگی، راهی محورهای ارتباطی این استان می شوند.

سردار حمید هداوند اظهار کرد: پلیس راه استان البرز در ایام نوروز با آماده باش کامل و به کارگیری گشت های محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مسافران است.

وی با اشاره به ۱۸ درصد ترافیک کشور و طول یک هزارو ۵۰۰ کیلومتر محور مواصلاتی در استان البرز، ماموریت ایجاد نظم ترافیکی در این استان را بسیار مهم بیان کرد و گفت: هدف اصلی همه ما کاهش تلفات رانندگی در این ایام است تا به مسافران آسیب وارد نشود.

هداوند به آمار ۱۱ ماهه تصادفات در استان البرز اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۴۸ نفر کاهش فوتی، ۳۵ نفر کاهش تصادفات جرحی و ۲هزارو ۴۰۵ فقره کاهش تصادفات خسارتی بوده است.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها با پلیس برای خدمت رسانی بهتر به مسافران خاطرنشان کرد : امیدواریم با همکاری و همراهی تمام دستگاه ها در عرصه خدمت رسانی این عید باستانی را با سلامتی و صحت پشت سر بگذاریم.

اجرای طرح سلامت نوروزی در البرز


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز از اجرای طرح سلامت نوروزی این مرکز با هدف خدمات رسانی به مسافران و گردشگران خبرداد .

دکتر احمد مهدوی گفت: در اجرای این طرح تیم ها و پایگاه های امدادی استان ضمن آماده باش در جاده های البرز مستقر شدند.

وی اضافه کرد: این طرح در قالب حدود ۷۶ پایگاه اورژانس شامل بیش از۸۰ دستگاه آمبولانس، ۱۳دستگاه موتورلانس ، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس ، یک فروند بالگرد اورژانس وبیش از ۷۰۰ نیرو در سطح شهرها وجاده های استان به اجرا درآمده است.

مهدوی افزود: با توجه به وجود پرتردد ترین راه های کشور در این استان ایستگاه سلامت نوروزی در سطح راه های مواصلاتی البرز راه اندازی شده و آماده برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.


استقرار۲۸ تیم راهداری درراه های البرز

آغاز طرح پایش نوروزی دستگاه های امدادی البرز

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای البرز اعلام کرد: ۳۸ تیم راهداری برای خدمات‌رسانی به مسافران طی ایام نوروز در جاده‌های استان حضور دارند.

علی زندی فر اظهار کرد : در طرح نوروزی ۲۰۰ نفر در قالب ۳۸ تیم گشت راهداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، هستند؛ این نیروها با استقرار در ۱۱ راهدارخانه استان به صورت شبانه‌روزی در کنار نیروهای پلس‌راه، هلال‌احمر و نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و خدمت‌رسانی به مسافران آمادگی کامل دارند.
وی گفت: با توجه به اخبار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و باران در ایام نوروز نیروهای راهداری با ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری(سبک، نیمه سنگین و سنگین) آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند و عملیات راهداری زمستانه همچنان ادامه دارد.

زندی فر خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

۲۸ پایگاه امداد نوروزی هلال احمر البرز فعال شد

آغاز طرح پایش نوروزی دستگاه های امدادی البرز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز از آغاز طرح نوروزی این جمعیت با استقرار ۲۸ پایگاه با حضور بیش از ۴۰۰ امدادگر در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

محمد باقر خلفی اظهار کرد : در اجرای این طرح ۱۲۵ خودروی سبک ، نیمه سنگین و سنگین هلال احمر بکار گرفته شده است؛ همچنین طی این مدت ۱۰ ایستگاه سلامت در حوزه های معاونت امداد و نجات به مسافران خدمات رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: این پایگاه ها در محور کرج -چالوس، شهرستان طالقان، آزاد راه کرج - قزوین ، اشتهارد ، فردیس ، کوهستان و مراکز شعب فعال هستند؛ برای ارائه خدمات به بیماران خاص و تأمین دارو بیماران، داروخانه هلال احمر البرز نیز در تعطیلات نوروزی فعال است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: همچنین در حوزه جوانان نیز ۱۰ ایستگاه راهنمایی و سلامت مسافرین نوروزی بصورت تجمیعی با سایر دستگاه‌های خدمت رسان در مبادی ورودی شهرها با ۶۰۰ نفر از جوانان بشردوست و اعضا داوطلب جوانان و هشت تیم سحاب در مراکز تفریحی و تفرجگاهها خدمات ارائه می دهند.
وی بیان کرد: تمام اهداف جمعیت هلال احمر استان البرز درطول ایام نوروز کاهش آمار فوتی و مصدوم ناشی از تصادف و افزایش آمادگی و توان امداد و نجات برای خدمات مطلوب وسریع امدادو نجات و پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی است.

خلفی افزود: با توجه به اینکه نیم درصد از جاده های کشور در این استان واقع شده و تردد۱۴ استان کشور از البرز صورت می گیرد به همین دلیل برقراری امنیت و همچنین ظرفیت بالای نیروهای خدمات رسان و امدادی امری ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha