قربانیان تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی ۲۰ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۱۱ ماهه امسال ۲۱۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت. 

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت؛ ۱۸۲ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان گزارش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۹۴ نفر در این مدت در یکهزار و ۷۷۹ فقره تصادف مجروح شدند که شمار تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد و شمار مجروحان ۱۰ درصد افزایش یافت.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۱ ماهه امسال چهار هزار و ۰۴۶ فقره تصادف در جاده های استان ثبت شده است.

وی گفت: موتورسیکلت سواران با ۳۹ نفر جانباخته ۱۸ درصد از قربانیان حادثه های جاده ای و عابران پیاده با ۱۸ نفر، هشت درصد از این متوفیان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در این مدت سواری ها با ۷۵ درصد، بیشترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات جاده های استان را به خود اختصاص داده است و وانت بارها با ۱۱ درصد در رده بعدی قرار دارند.

افزایش تردد در جاده های خراسان شمالی

سرهنگ اسپیدکار افزود: ۱۱ ماهه امسال بیش از ۹ میلیون تردد ورودی به استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: شمار ترددهای خروجی از استان هم بیش از ۹ میلیون و ۶۰ هزار مورد ثبت شد که این رقم هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش دارد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در مجموع ترددها در ۵۱ محور استان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha